Såja! Nu är den nästan ihop och våren känns om möjligt ännu mer avlägsen än förra veckan

Snyggt o elegant!marre wrote:
Såja! Nu är den nästan ihop och våren känns om möjligt ännu mer avlägsen än förra veckan
Snyggt!!Captain Slow wrote:Tja, när inte kylan vill ge med sig får man väl vara i garaget och leka så länge.
Sen kan man ju alltid kolla scooterklubben.com och ta sig en kopp kaffe.
Någon gång skall väl våren komma.
/ Tomas
Gott, du kan dina 70,tals mopederHar du resten av Gileran också??
Ja man känner ju igen kåpan.Captain Slow wrote:Gott, du kan dina 70,tals mopederHar du resten av Gileran också??![]()
Jo, det mesta finns nog kvar av den i gömmorna.
För en del år sedan arrangerade Stenungsunds Motorsällskap ett långlopp för mopeder.
Sextimmar långt och kördes på den snällare delen av crossbanan och sedan in på folkracebanan.
Vi ställde upp med ovan nämnda Gilera. Den gick rätt fint första timmarna men tröttnade sedan betänkligt.
Sista två timmarna fick man hjälpa till och sparka, för att komma upp för de brantaste backarna.
En del saker tog vi nog bort själva innan loppet och en del ramlade nog bort av sig själv under loppet, men som sagt det mesta finns nog kvar.
Annars var det en rätt kul tävling med allt från riktigt seriöst trimmade Yamaha och Honda crossmopder till hederliga Puch Dakota och Zundapp KS50.
Kanske vore något för Scooterklubben att arrangera. Ett sextimmars scooterrace på folkracebana.
Säg till i tid bara så jag hinner plocka ner min PK80 från hyllan.
/ Tomas
Härligt!primmy73 wrote:http://img222.imageshack.us/img222/3894 ... 111309.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/4458/img1942x.jpg
Skärgården som vackrast.
vackra?den ena e ju slipad plåtren(som min GS är snart,men den ska lackas!),det är väl inte snyggt?Den kommer snart att vara rostbrun och då kommer det väl nån å säger,"å vilken fin patina".Och den andra ser ju ut som nån har klottrat på.Nej,inget för min smak.......parsve wrote:Ovanligt vackra konstverk till salu på galleri i Paris:
Om han inte gjort som en man gjorde med en svensk Touring för ett antal år sedan. Plåtren, polerad och sedan lackad med många lager klarlack. Väldigt snyggt tyckte åtminstone jag! Fast skönheten finns ju oftast i betraktarens ögablizzy wrote:vackra?den ena e ju slipad plåtren(som min GS är snart,men den ska lackas!),det är väl inte snyggt?Den kommer snart att vara rostbrun och då kommer det väl nån å säger,"å vilken fin patina".Och den andra ser ju ut som nån har klottrat på.Nej,inget för min smak.......parsve wrote:Ovanligt vackra konstverk till salu på galleri i Paris:
Paka wrote:Samma här. Ja, motorrenovering i alla fall.
Tolkar jag fel när jag läser att den gör 0-100 på 4,34 sekunder? Galet om jag har tolkat rätt!marre wrote:Nu tycker jag att dragstern börjar bli lagom snabb![]()
Det är korrekt tolkatwanten wrote:Tolkar jag fel när jag läser att den gör 0-100 på 4,34 sekunder? Galet om jag har tolkat rätt!marre wrote:Nu tycker jag att dragstern börjar bli lagom snabb![]()