Har ni handlat av TSR?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
robmic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Har ni handlat av TSR?

Post by robmic »

Hej.
Undrar om någon av er har handlat från The Scooter Republic i England.
(Jag har pratat med dem i telefon -det går handla direkt också....men inte kommit till skott)
Jag är lite sugen på crash bars till min smallframe och just rostfritt lockade.
Ger väl inte riktigt samma glans men.
Har ni erfarenheter dels av butiken men också av rostfritt. Mitt intryck är att ganska mycket av det som säljs idag håller en ganska låg nivå på kromet.
MVR Robban

http://stores.ebay.co.uk/The-Scooter-Republic
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Har ni handlat av TSR?

Post by Hedge »

Llite off topic, men varför handla i dyra pund när euron är så låg som den är...?

Plus att frakten är svindyr från GB.

/G
robmic wrote:Hej.
(Jag har pratat med dem i telefon -det går handla direkt också....men inte kommit till skott)
Har ni erfarenheter dels av butiken men också av rostfritt. Mitt intryck är att ganska mycket av det som säljs idag håller en ganska låg nivå på kromet.
MVR Robban

==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Hedge wrote:Llite off topic, men varför handla i dyra pund när euron är så låg som den är...?

/G
robmic wrote:Hej.
MVR Robban

Instämmer, fast pundet står ju också lågt nu.

Den här firman har jag inte hört talas om tidigare, men det myllrar ju av scooterfirmor i UK. Dock tillhör den inte någon av de stora och kända. När jag tittar igenom deras sortiment tycker jag mig känna många delar från Vietnam. Känns som de tar sitt sortiment från Saigon Scooter Centre eller Scootrs och då är det väl enklare att köpa direkt från dem.

Så, förslag:
* ta en titt på http://www.scootrs.com. Dock en varning där, delarna är billiga men frakten från Vietnam dyr, speciellt om det är större och tyngre delar. Dessutom kan du åka på svensk moms och tull, när du handlar utanför EU. Dock slumpmässigt, jag har klarat mig :D
* ta en titt på någon av de stora tyska firmorna, http://www.sip-scootershop.com/ eller http://www.scooter-center.com/. Kända, du betalar i just nu billiga euro och de har väldigt förmånliga priser på frakten.

Hälsn
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
robmic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by robmic »

Hej och tack för kommentarerna.
Var mest att det var rostfritt. Men som sagt om det ändå är samma sortiment (hittade iofs inte riktigt den crashbarmodellen på Sip) så får jag kolla runt lite till. Ska gå in och kika runt även på Asienlänken för att få mig en uppfattning av vad som finns.
/MVH Robban
OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

Förra året köpte jag en bakre rostfri pakethållare av BD-scooters här i Sverige. Modell och passform var bra, priset minns jag inte just nu. De kanske har fler rostfria saker, deras hemsida tar tydligen inte upp hela sortimentet utan man får fråga.
Ska du köpa från Asien, så kan du prova med ett upprop om det är fler som vill ha något, så kan ni dela på frakten. :idea:
Captain Slow
Lärling
Lärling

Post by Captain Slow »

Jag köpte lite småsaker från Scootrs strax före jul och hade inte riktigt samma tur som Jens.
Fick faktura från Fedex häromdagen på moms och fedex avgift. På ett varuvärde på 808 kr fick jag betala först ca 350 kr i frakt sedan nu då 202 kr i moms och 125 kr i en förskottsavgift till Fedex. Nästan 700 kr för varor för 800 kr.
Jaja, man kan inte vinna jämt :D

Annars har jag nu ett par gånger sett ut vad jag vill ha i dom "storas" webshoppar (SIP och scooter-center) Och sedan mailat förfrågan till svenska handlare som har dem som grossister. Priset har blivit i stort sett det samma, frakten några kronor dyrare och leveranstiden några dagar längre. I gengäld får jag någon som kan mer än jag som går igenom min beställning. Han kollar också av att det är rätt grejor som kommer innan det skickas vidare till mig. Jag har också fått en faktura att betala när jag sett att jag fått rätt grejor. Så åtminstone för mig som är rätt ny på scooterscenen så känns det som en rätt rimlig extra kostnad.
Om det sedan på sikt kan betyda att vi får ha kvar några svenska handlare så ser jag det som positivt för svenska scooteråkare.

/ Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Hedge wrote:

/G
frakten till UK kostar den med...
Beställde 2 borrchuckar o 1 roterande dubb, frakten med företagspost hit kostade £15.00.
En chuck + dubben var fel, returfrakt som postpaket var 375 SEK
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Frakten är svindyr från Great Britain <> Frakten till UK kostar den med ....?

Jaja.
fritte wrote:
Hedge wrote:

/G
frakten till UK kostar den med...
Beställde 2 borrchuckar o 1 roterande dubb, frakten med företagspost hit kostade £15.00.
En chuck + dubben var fel, returfrakt som postpaket var 375 SEK
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Johnny L
Entusiast
Entusiast

Post by Johnny L »

Hedge wrote:Frakten är svindyr från Great Britain <> Frakten till UK kostar den med ....?

Jaja.
Hörru, nu får du vara snäll mot fritte när han hittat tillbaka... :)
Jag tolkar det för övrigt som att han menar det han skriver med betoning på TILL, jag tycker inlägget har relevans i sammanhanget.
mvh
Johnny, Hjärup

Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Att skicka från GB är dyrt, men man klarar av det om man måste. USA kan vara riktigt rysligt dyrt. Sverige är också dyrt. Att skicka ett mysigt postkort till Finland t.ex. kostar 12 kr medan ett kort från Finland till Sverige kostar 0,75 €. Svenska posten är en rövare.
Post Reply