Aloha!
I det långsamt fortskridande arbetet med vesparenoveringarnas Chinese Democracy började jag idag att rensa rent min Super Sport från kablar, vajrar och annat för att (någon gång år 2014 eller så...) lämna den till lack.
Men hur i allsindar monterar man loss bromspedalen på en supersport?
Tycks vara en rostig konisk(?) sprint som håller den på axeln. Men den är ju ibonkad uppifrån så jag undrar lite hur italienarna tänkt att man ska knacka ur den?
Eller tänkte dom månne inte på omlackering efter 45 år?
/simon
Bromspedalen på Super Sport
Bromspedalen på Super Sport
http://www.flickr.com/photos/bohuslan/sets/
Re: Bromspedalen på Super Sport
Om man inte får tag i den med en näbbtång, eller lyckas trycka ut den från undersidan så kan det bli så att man får ta fram borrmaskinen. Kör upp ett lagom stort hål under pedalaxeln för lämplig dorn och sedan när du lycklig har knackat bort den kärvande sprinten så kan du svetsa igen hålet.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Attans!
Det var som jag befarade alltså. Får väl hoppas på att jag slipper borra hål jag är ingen supersvetsare direkt... Kan med nöd och näppe sammanfoga två grövre stålbitar, tunn plåt är ju en helt annan utmaning.
Måste nog förvisso ändå svetsa lite på karossen för att fixa gallret på sidokåpan över motorn, det är lite skadat där.
Ska börja med att spraya 5-56 på sprintfan imorgon.
Tackar så hemskt mycket för svar!
/s
Det var som jag befarade alltså. Får väl hoppas på att jag slipper borra hål jag är ingen supersvetsare direkt... Kan med nöd och näppe sammanfoga två grövre stålbitar, tunn plåt är ju en helt annan utmaning.
Måste nog förvisso ändå svetsa lite på karossen för att fixa gallret på sidokåpan över motorn, det är lite skadat där.
Ska börja med att spraya 5-56 på sprintfan imorgon.
Tackar så hemskt mycket för svar!
/s
Åh fy satan vad den satt!
Tog mig två jävla timmar att få ut skiten. Lyckades som bonus borra hålet två centimeter fel, så nu har jag två hål att svetsa igen...
/s
Tog mig två jävla timmar att få ut skiten. Lyckades som bonus borra hålet två centimeter fel, så nu har jag två hål att svetsa igen...
/s
http://www.flickr.com/photos/bohuslan/sets/
Då har du ett o träna svetsning på...sssimon wrote:Åh fy satan vad den satt!
/s