SIP eller Scootercenter?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
JBL
Entusiast
Entusiast

SIP eller Scootercenter?

Post by JBL »

Ska göra några inköp till min PX. Däck, stötdämpare, förgasare, blinkerglas, bromsbackar etc. Vilken leverantör är generellt bäst? Kvalitet? Leverans? Priser? Sortiment?
Jag har kollat en del och Scootercenter verkar ha störst utbud och vara billigast, men det kanske inte håller samma kvalitet? Finns det någon annan leverantör som kan mäta sig med dessa två?
J
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: SIP eller Scootercenter?

Post by henrikborjeson »

De är ganska jämförbara, ibland har man otur och får dåliga delar men för det mesta är det helt OK.
Finns det Piaggio originaldelar som alternativ brukar det ofta löna sig att ta dessa, även om det är lite dyrare.
SIP är väl inte världsberömda för att svara på mail om något går fel men har billig frakt. SCK sidan är i mitt tycke svår att beställa från och hänger sig ibland mitt i beställningen.
Frakttiderna är jämförbara, du har ofta grejorna på fredagen om du beställer måndag morgon.

/HB
JBL
Entusiast
Entusiast

Post by JBL »

Tack!!
k650
Entusiast
Entusiast

Post by k650 »

Har beställt av båda och tycker Scooter Center utan tvekan slår ut SIP. Bättre hemsida, betydligt bättre support om något går fel. Har bara positivt att säga om Scooter Center, Sip är för all del ok, men som nämnts tidigare har de kass support.
Piaggio Skipper 172 -1994
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Jag har bara handlat av SIP men är mycket nöjd. Sanslöst billig frakt och snabba leveranser. En gång beställde jag fel vara. Returnerade och fick pengar på kontot utan problem. Supporten vet jag inget om.
/ Christian
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

k650 wrote:Har beställt av båda och tycker Scooter Center utan tvekan slår ut SIP. Bättre hemsida, betydligt bättre support om något går fel. Har bara positivt att säga om Scooter Center, Sip är för all del ok, men som nämnts tidigare har de kass support.
+1
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Mmm, bara den kunde svara lite snabbare, att ladda om en sida tar för lång tid.
Sip's hemsida är en katastrof i användarvänlighet.

Som hemsida tycker jag scooterrestorations fungerar väldigt bra. kollar upp saker där och söker sedan upp på Scooter Center för att prisjämföra.
Bara det är gjord av plåt så....
Post Reply