Luftfilter funkar inte. Gasen tar sig inte förbi i tillräcklig mängd. Av med luftfilter, öppna trotteln helt och spreja rakt in i insuget. Då ska det till att tändningen inte funkar om den inte startar.
/G
Ronnie wrote:Vi sprayade det in i förgasaren, via luftfiltret så att säga. Jag gissar på att även det skulle funka nu, men eftersom den gick igång ändå har vi inte haft anledning att pröva med startgas igen.
Det mesta tyder ju på att det var förgasarrelaterat trots allt eftersom den vaknade till liv efter att den rivits isär. Trots det såg det mesta ok ut med fuggen förutom flottörnålen och den galet inställda blandskruven, men det känns ju inte som att någon av de felkällorna borde ställa till det så pass att den skulle varit tvärdöd.
Ett riktigt mysterium är var det är...iaf för min del.
Jo, det är ju logiskt att det skulle strypa gastillförseln lite så att säga... Vill minnas att de sagt att de prövade även utan filter någon gång när inte jag var med också, men är inte säker (om Jocke läser kan detta kan han nog berätta ifall så var fallet).
Hur som helst går den ju igång nu, så tändningen tycks det inte ha varit!