Värdering Vespa GTs 250 2007

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Värdering Vespa GTs 250 2007

Post by victor »

Hallåj!

Försöker sälja min GTs 250 från 2007 i Italien där jag haft den sedan den var någon månad gammal.
Eftersom moderna Vespor inte är så eftertraktade där funderar jag på om det kunde löna sig att sända upp den till Sverige och sälja den här.

Tror ni att en 2007:a skulle vara möjlig att sälja i Sverige eller är marknaden för liten, och vad skulle den kunna vara värd?

Den är extrautrustad med flyscreens (låg och hög original piaggio), svart och vit sadel racingstripead, eluppvärmda handtag, uttag för cigarettändare, tucano urbano scootertäcke, bitubo fram och bak, stebel starktonshorn samt ryggstöd från cuppini. Plus tämligen nya pirellidäck.

Den har gått någonstans mellan 25 och 30k km, alltid varit servad hos piaggioåterförsäljare med ifylld servicehandbok och alltid gått som en klocka. Har väl någon mindre repa som alla begagnade fordon men är i stort sett perfekt.

Image

Grazie Vic
Attachments
Med bytt sadel fast dammig
Med bytt sadel fast dammig
4927_100072792255_632382255_2517482_8271335_n.jpg (74.36 KiB) Viewed 5352 times
marre
Lärling
Lärling

Re: Värdering Vespa GTs 250 2007

Post by marre »

Kostar ju en slant att få den hit + registrering så det är nog tveksamt om det lönar sig, dessutom är det ingen lågmilare. Sen passar sig nog folk gärna för importfordon i största allmänhet om det inte är något gammalt renoveringsobjekt.
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

marre wrote:Kostar ju en slant att få den hit + registrering så det är nog tveksamt om det lönar sig, dessutom är det ingen lågmilare. Sen passar sig nog folk gärna för importfordon i största allmänhet om det inte är något gammalt renoveringsobjekt.
Frakten är inte så himla farlig då jag har en del kontakter. Frakt och registrering går nog på strax över 5k, och dessutom har den i praktiken endast en, svensk, ägare (om det nu är någon fördel) :)

Men som sagt, något värde måste den ju ha för att det ska löna sig, annars kan jag ju lika gärna ha den kvar som semesterfordon i Umbrien alternativt sälja den för en spotstyver i Italien :)

Eller starta uthyrning :D
nyhamn
Drömmare
Drömmare

Post by nyhamn »

Jag betalade 35000 för en beg.gts 250 2006 som hade gått ca 700 mil, av en återförsäljare i Skåne. Lite dyrt men det var svårt att hitta beg nyare vespor i Sverige. Både enligt min erfarenhet och återförsäljarens, (scooterpunkten i helsingborg). Tidigt 80-tal och senare 90-tal finns det fler av, men de är inte lika intressanta för en pendlare som är ute efter driftsäkerhet och bekvämlighet (enligt mig).

Jag skulle inte ha något problem med att köpa en privat import, registrering är en baggis om modellen finns i Sverige redan. Jag tog in en camplet (tältvagn) från Danmark, och det var inga problem, kostade ett par tusen har jag för mig.

Johan
Post Reply