M51 vs. M65
M51 vs. M65
Hej, funderar på en äkta fishtailparka, finns bl.a. på fishtailparkas.com. Men vad är skillnaden i snittet på M51 och M65? Eftersom jag bara är drygt 170 lång så vill jag inte ha en alltför lång parka (taxben
). Något mod som vet??

Re: M51 vs. M65
http://bestbuysweden.com/butik.php
Hos Best buy sweden har dom M65 parka kort modell, kolla under rubriken kläder och klicka dig fram till M65
Hos Best buy sweden har dom M65 parka kort modell, kolla under rubriken kläder och klicka dig fram till M65
Om du går in och kollar på fishtailparkas.com så ser dom helt annorlunda ut. På bestbuy så är det ingen fishtail tror jag. Ser inte ut som det iallafall. Och tillverkad i nylon...? Är väl knappast originalen av?
Den jackan är M65 modellen som mest liknar en fjällräven jacka. Närmsta referens är väl Rambo som bar en sån när han knallade i stan i filmen "First Blood" . Parkasen är avsedd att bäras utanpå denna jacka
Ural m72 och BMW R75 i garaget nu i sällskap med en Lambretta li 1958
Om man går till fishtailparkas.com och jämför längden på M51 och M65 så som dom ser ut på bilderna. Vilken är den kortaste?
51 och 65 är väl lika långa, det som skiljer är att 51 har fast huva och om den är orginal ruskigt mycket dyrare.
Ural m72 och BMW R75 i garaget nu i sällskap med en Lambretta li 1958
Oavsett m65 eller m51 så är det lite olika längd beroende på vem som tillverkat den o.s.v, speciellt 51:or skiljer sig en del även om de är märkta med samma storlek. Att 51 är dyrare beror på att den bara tillverkades fram till ca1965. m65 tillverkades in på 80-90-talet tror jag. många vill ha 51:an (eller m1948) för att det är den som syns på gamla mod/scooterbilder från England. En detalj med 51:an är axelklaffar, det är viktigt om man vill se ut som Jimmy.
Tips, om parkan är för lång så knäpper man bara upp den baktill, som den var tänkt att användas.
Tips, om parkan är för lång så knäpper man bara upp den baktill, som den var tänkt att användas.
Federico
-
- Nybörjare
Federico wrote:Oavsett m65 eller m51 så är det lite olika längd beroende på vem som tillverkat den o.s.v, speciellt 51:or skiljer sig en del även om de är märkta med samma storlek. Att 51 är dyrare beror på att den bara tillverkades fram till ca1965. m65 tillverkades in på 80-90-talet tror jag. många vill ha 51:an (eller m1948) för att det är den som syns på gamla mod/scooterbilder från England. En detalj med 51:an är axelklaffar, det är viktigt om man vill se ut som Jimmy.
Om du menar knäppa upp den baktill med att knyta snöret runt benen från fram och baksidan så är jag med.
- Attachments
-
- post-31-1173722345.jpg (79.46 KiB) Viewed 14059 times
nä jag menar att knäppa upp fishtailen med tryckknapparna, det påverkar bara hänget bakpå. Annars är ju M51 Field Jacket till vänster på din bild ett kortare alternativ, finns huva att knäppa på
Federico