Hejsan!
Jag håller på och letar på ebay efter en M-51 fishtail parka och undrar om någon har någon erfarenhet av storlekar?
Jag har fattat att dom är riktigt stora eftersom dom skulle få rum med hela krigsutrustningen under.
Jag har normalt XL på jackor och undrar om jag ska köpa XL, L eller till och med M på Parkan?
/ J
Storlekar på M-51???
Re: Storlekar på M-51???
det beror på hur långa armar du har. vidden på jackan är alltid några storlekar över normal men inte längden på ärmen. 51:or från mitten på 60-talet är smalare/slimmare än de från 50-talet. Be säljaren om div mått så kan du kolla mot en vanlig jacka hemma.john wrote:Hejsan!
Jag håller på och letar på ebay efter en M-51 fishtail parka och undrar om någon har någon erfarenhet av storlekar?
Jag har fattat att dom är riktigt stora eftersom dom skulle få rum med hela krigsutrustningen under.
Jag har normalt XL på jackor och undrar om jag ska köpa XL, L eller till och med M på Parkan?
/ J
Federico
- Mikael Dunker
- Nybörjare
Tack Federico, kalasbra info!
Kika även på sajten http://www.fishtailparkas.com/. Dom skickar tydligen världen över, har inte beställt därifrån själv dock. Men dit kan du också vända dig med frågor.
Kika även på sajten http://www.fishtailparkas.com/. Dom skickar tydligen världen över, har inte beställt därifrån själv dock. Men dit kan du också vända dig med frågor.
Grafisk formgivare av Scooteristen
Vespa Sprint -73, Vespa Super Sport -66
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
Vespa Sprint -73, Vespa Super Sport -66
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
-
- Nybörjare
Jag har en parka m-1951 över. Jag har mätt ärmarna från armhålan och ner. Då är måtten 50cm. Jag tror det är en small eller medium. Märkningen har försvunnit då den är ganska sliten.
Jag har en till som är större (märkt large) och måtten är då också 50 cm från armhålan. Jag mätte istället från blixtlåset (höger) i brösthöjd och rakt ut till slutet av ärmen. Då var skillnaden ca 5 cm. (85 resp 90cm).
Hoppas det kan hjälpa till när ni ska välja storlek.
Är det någon som är intresserad av den mindre (tillhörande foder och huva) så hör av er.
Jag har en till som är större (märkt large) och måtten är då också 50 cm från armhålan. Jag mätte istället från blixtlåset (höger) i brösthöjd och rakt ut till slutet av ärmen. Då var skillnaden ca 5 cm. (85 resp 90cm).
Hoppas det kan hjälpa till när ni ska välja storlek.
Är det någon som är intresserad av den mindre (tillhörande foder och huva) så hör av er.
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
Här kommer lite bilder på parka m-1951 med foder och löstagbar huva.
Jag tror det är small eller medium.
[/img]

Tre st parkas. från vä den aktuella m-1951 av okänd storlek, nr 2 m-1951 storlek large, nr 3 m-1965 storlek XL. Man kan se en viss storleksskillnad, hoppas ni ser.
[/img]
Hur parka m-1951 ser ut när man puttrar runt och försöker se häftig ut
Jag tror det är small eller medium.

Tre st parkas. från vä den aktuella m-1951 av okänd storlek, nr 2 m-1951 storlek large, nr 3 m-1965 storlek XL. Man kan se en viss storleksskillnad, hoppas ni ser.
[/img]

Hur parka m-1951 ser ut när man puttrar runt och försöker se häftig ut

Re: Storlekar på M-51???
Jag är intresserad av en sådan parka (m-51) Ser att tråden är gammal men om parkan aldrig blev såld är jag intresserad!