Hej.
Har idag träffat en supersnubbe som hetter Dunder (bra namn) Han har tagit över vårdnaden om min Touring för borrning etc.
Han sa följande:
"Inte behöver du nån ursprungskontroll av MHRF bara för att du inte har papper. Ta med kvitton från de två senaste ägarna och boka en tid. Dom kommer inte krångla på besiktningen"
Detta är dock inte vad jag hört. Är det nån som har erfarenhet?
Ola
Erfarenhet av ursprungskontroll och besiktning?
Tror att du behöver overkligt mycket tur om du ska hitta en besiktningsman som för in hojen i systemet med bara den nuvarande ägarens uppgifter om modell, vikt, effekt etc.
Ursprungsbesiktning är rätt väg att gå innan registreringsbesiktning.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by finnen69</i>
<br />Hej.
Har idag träffat en supersnubbe som hetter Dunder (bra namn) Han har tagit över vårdnaden om min Touring för borrning etc.
Han sa följande:
"Inte behöver du nån ursprungskontroll av MHRF bara för att du inte har papper. Ta med kvitton från de två senaste ägarna och boka en tid. Dom kommer inte krångla på besiktningen"
Ola
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ursprungsbesiktning är rätt väg att gå innan registreringsbesiktning.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by finnen69</i>
<br />Hej.
Han sa följande:
Ola
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
jag tror att man måste göra ursprungskontroll om man INTE har gamla reg-handlingar för fordonet. en gammal reg plåt kan oftast hjälpa dig att hitta papper i arkiv genom att ringa länet där fordonet senast var i trafik.
sedan är det nästan alltid någon uppgift som måste kompletteras, kan t.ex vara uppgifter om vikt, tankvolym o.s.v sådant som inte alltid finns i gamla regpapper.
kvitton är säkert bra också, som komplement till övriga papper, det kan ju eventuellt försäkra att den inte är stulen (?)
Federico
sedan är det nästan alltid någon uppgift som måste kompletteras, kan t.ex vara uppgifter om vikt, tankvolym o.s.v sådant som inte alltid finns i gamla regpapper.
kvitton är säkert bra också, som komplement till övriga papper, det kan ju eventuellt försäkra att den inte är stulen (?)
Federico