wanten wrote:Jag håller med föregående. Den övre är super!
Den skulle, precis som du själv påpekar, kanske må bättre av att vara tagen med en bättre kamera. Snäppet kortare skärpedjup skulle vara fint.
Den undre är också fin, men jag tycker att bakgrunden rör till det för mycket.
I all välmening, ramarna måste bort! Ok om det vore taget med filmen och inscannat, men jag är lite allergisk mot den typen av redigering.
Du tar så bra bilder att ramarna inte behövs. Det kan vara kul i iPhone-appar och liknande, men till en portfolio så tycker jag fokus ska ligga på bild och komposition, inte på den typen av efterbehandling.
Hej!
Tack så mycket för dina synpunkter - jag tar det absolut till mig.
Portfolio är inte riktigt vad jag menade, snarare ska jag göra en broschyr som representerar mitt skrivande och fotograferande fram till dags dato, där mittenuppslaget ska utgöra en handfull bilder som kommer "utsprutande" ur en kamera. Utan kontrastfylld ram runt bilderna såg det ganska torftigt och rörigt ut på något sätt, varför jag valde dessa relativt tunna svarta ramar. Kanske jag bör tänka om?
steek wrote:Själv dras min uppmärksamhet mot den övre (röda) chroma key-liknade bilden. I all välmening! I like. Du använder kameran till sin/din fördel. Grafitti-kontexten är inte lika självklar..
Tack för omdömet och inputen!
perdahlberg wrote:Rödahastighetsmätarenpålandsbygden är en utmärkt bild.
Tack!

Ska kolla om jag har några alternativa dylika bilder, annars får det helt enkelt bli den. Bilden kommer hursomhelst inte att vara särskilt synbar i sammanhanget iallafall, snarare relativt liten är det planerat. Överlag är det viktigast att bilderna är uppenbarligt tydliga eftersom de flesta inte kommer att vara särdeles stora i tryck.
Mvh
/ Fredrik