Visst kan det vara snyggt och praktiskt med en pakethållare eller en "stötfångare" på framskärmen.
Men jag blir en aning fundersam, eftersom jag sett en del ganska rostiga kromdelar även på nyare Vespor.
Dessa tillbehör kostar ju som en dyrare skjorta och då förväntar man sej väl en viss kvalitet?
Erfarenheter?
Hur är det med kvaliteten på Vespas krom-tillbehör?
Re: Hur är det med kvaliteten på Vespas krom-tillbehör?
Jag köpte kromade störtbågar runt aktern, men de blev fort rostiga. Erik på EM bytade ut dem till nya, men varnade för att kvaliteten inte är som jag minns hållbarheten från 60-talet. Har köpt en bakre bagagehållare i polerat rostfritt från BD(?) och det är nog modellen för den saltmättade luften på v-kusten.
... och så är väl Vespas originalkrombågar svindyra eller?
/ Christian
...köpte mitt krom begagnad i tyskland... till PX finns det hur mycket som helst på ebay.de
kvaliten var bra och med lite autosol var den som nytt...
Alla kromfelgar jag köpte på SIP till mina olika scootrar har däremot varit allt ifrån fantastiska till helt otrolig dåliga... suck
/T
kvaliten var bra och med lite autosol var den som nytt...
Alla kromfelgar jag köpte på SIP till mina olika scootrar har däremot varit allt ifrån fantastiska till helt otrolig dåliga... suck
/T
"Blech und Freude Rollerjungen"
Jag tycker Piaggios (nuvarande) krom håller mkt bra kvalitet.
Har en del kromprylar (pakethållare och rails) på min GTs som stått ute i Rom under 3 år, använts dagligen och är van vid centralitalienska skyfall. Och kromet är mer eller mindre som nytt, möjligen lite ytrostsmissfärgning där bultarna går genom men inget i övrigt.
Däremot ryggstödet från Cuppini rostar rejält och kräver frekvent omvårdnat i form av Autosol...
Har en del kromprylar (pakethållare och rails) på min GTs som stått ute i Rom under 3 år, använts dagligen och är van vid centralitalienska skyfall. Och kromet är mer eller mindre som nytt, möjligen lite ytrostsmissfärgning där bultarna går genom men inget i övrigt.
Däremot ryggstödet från Cuppini rostar rejält och kräver frekvent omvårdnat i form av Autosol...
Hakar på här med en egen fråga. Hur är det med Logoscooters kromgrejer?
Vad är det?DonCiccio wrote:Hakar på här med en egen fråga. Hur är det med Logoscooters kromgrejer?
/Strmbrg,
Kolla länken nedan:Strmbrg wrote:Vad är det?DonCiccio wrote:Hakar på här med en egen fråga. Hur är det med Logoscooters kromgrejer?
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... hrome.aspx