Nya forumet: Avatarer och storlek
Nya forumet: Avatarer och storlek
En grej som stör mig lite är att alla fått sina avatarer uppskalade till 125x125. Det ser inte så snyggt ut med propoprtioner och pixelering.
Man kan ju gå in och mata in dimensionerna på bilden under sin profil så blir den snygg igen, men jag tror inte så många vet om det. Kanske man borde tala om för folk.
Jaja. Annars är det bara toppen med allt nytt! Bra jobbat.
/G
Man kan ju gå in och mata in dimensionerna på bilden under sin profil så blir den snygg igen, men jag tror inte så många vet om det. Kanske man borde tala om för folk.
Jaja. Annars är det bara toppen med allt nytt! Bra jobbat.
/G
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Re: Nya forumet: Avatarer och storlek
Är det bara jag som har en liten ruta och får skrolla texterna av och an? Eller finns det möjlighet att själv definiera hur bred rutan är? Efter bara några lästa trådar blev jag ganska trött på skrollandet. 

Hej Vespaco!vespaco wrote:Är det bara jag som har en liten ruta och får skrolla texterna av och an? Eller finns det möjlighet att själv definiera hur bred rutan är? Efter bara några lästa trådar blev jag ganska trött på skrollandet.

Ja, det nya forumet verkar vara anpassat för något större bildskärmsupplösning, men du kan ändra det själv i viss mån genom att hålla "Ctrl" nertryckt samtidigt som du scrollar upp eller ner med musen (datorns mus, alltså)

De allra bästa hälsningar till Finland härifrån södern!
/ Fredrik
Min Marble Mouse struntar i ctrl. Och att ändra sidan till miniatyrstorlek är inte så speciellt skoj det heller. Typ välja om jag föredrar ont i arm av skrollande eller ont i nacken/huvudet av att plira miniatyr. Puh!
Vad vet väl jag, en enkel sång- och dansman, men hos mig är det irriterande att bredden på forumet är fast. Har en massa grått på sidorna, på hemsidan ser det ut att vara en garagevägg? På andra forum t.ex. GSF, hänger ju allt med om man drar i fönstret.
/P
/P
Jamen, det kan du få bort med ovan nämnda manöverteknik - prova ska du se!Paka wrote:Vad vet väl jag, en enkel sång- och dansman, men hos mig är det irriterande att bredden på forumet är fast. Har en massa grått på sidorna, på hemsidan ser det ut att vara en garagevägg? På andra forum t.ex. GSF, hänger ju allt med om man drar i fönstret.
/P
Mvh
/ Fredrik
Jamen då förstorar jag ju bara hela skärmen. Inte riktigt samma sak som att text, radbrytning och annat anpassar sig efter hur stort fönster jag själv vill ha.
Människan tillvänjer sig väldigt snabbt annars...Paka wrote:Jamen då förstorar jag ju bara hela skärmen. Inte riktigt samma sak som att text, radbrytning och annat anpassar sig efter hur stort fönster jag själv vill ha.

En helt annan sak: är det inte hög tid att uppdatera smileysarna? De nuvarande känns lika aktuella som grafiken i ett Atari 2600...

Mvh
/ Fredrik
Hej på er,
Jag ser vad ni skriver och tänker kanske helt fel, men jag uppskattar en fast bredd.
Mina datorer, både hemma och på jobbet, har rätt hög skärmupplösning. Detta gjorde tidigare att inläggen drogs ut över hela skärmbredden. Trevligt ibland, men mest förvirrande att hålla ordning på författare och forumets knappar som då hamnar långt till vänster och höger. Utspritt, helt enkelt.
Visst, jag har också massa gråskala bredvid forumets riktiga innehåll, men jag gillar det ändå av någon, kanske märklig, anledning.
Anser ni att vi ska öka bredden, som nu kräver en upplösning på 1024x768 utan att sidoscrollern ska behöva användas, till något högre?
Tyvärr har jag en enorm arbetsbelastning just nu och hinner inte göra alla till lags, men jag gör mitt bästa om ni berättar hur ni vill ha det!
Jag ser vad ni skriver och tänker kanske helt fel, men jag uppskattar en fast bredd.
Mina datorer, både hemma och på jobbet, har rätt hög skärmupplösning. Detta gjorde tidigare att inläggen drogs ut över hela skärmbredden. Trevligt ibland, men mest förvirrande att hålla ordning på författare och forumets knappar som då hamnar långt till vänster och höger. Utspritt, helt enkelt.
Visst, jag har också massa gråskala bredvid forumets riktiga innehåll, men jag gillar det ändå av någon, kanske märklig, anledning.
Anser ni att vi ska öka bredden, som nu kräver en upplösning på 1024x768 utan att sidoscrollern ska behöva användas, till något högre?
Tyvärr har jag en enorm arbetsbelastning just nu och hinner inte göra alla till lags, men jag gör mitt bästa om ni berättar hur ni vill ha det!
Jag skulle föredra att man fick besluta om bredden i sin egen profil eller att sidan själv formar bredden enligt den plats som finns till handa. Men lyckas sådant? Nu ser t.ex. inte jag alls vem som har skrivit då jag rullar så att texten skal synas så bra som möjligt och det tycker jag är fånigt. Och får ändå skrolla av och an. Har minskat mina bookmarks till smalare i kanten.
Konstigt. Vad har du för skärmupplösning? Du har alltså en Windows-dator med Internet Explorers bookmark-meny utfälld till höger hela tiden?vespaco wrote:Jag skulle föredra att man fick besluta om bredden i sin egen profil eller att sidan själv formar bredden enligt den plats som finns till handa. Men lyckas sådant? Nu ser t.ex. inte jag alls vem som har skrivit då jag rullar så att texten skal synas så bra som möjligt och det tycker jag är fånigt. Och får ändå skrolla av och an. Har minskat mina bookmarks till smalare i kanten.
Som exempelvis http://www.germanscooterforum.de/ beter sig skulle i alla fall jag föredra.
Nu ser det också underligt ut när "större" bilder postas eftersom de då sticker ut utanför den så att säga fastställda bredden.
Nu ser det också underligt ut när "större" bilder postas eftersom de då sticker ut utanför den så att säga fastställda bredden.
Bättre nu?
Jag tänkte inte ens på det när jag surfade in. Så såg jag detta inlägg. Jotack, det känns bra. Möjligen inte lika snyggt utan det breda gråa på sidorna (jag kör högupplöst) men jag föredrar detta.
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
Anpassar sig bätre till telefoner såhär.
Annars finns det stöd för minwidth/maxwidth i moderna webbläsare ifall ni skulle vilja. men det är bra såhär.
Annars finns det stöd för minwidth/maxwidth i moderna webbläsare ifall ni skulle vilja. men det är bra såhär.
Bara det är gjord av plåt så....
Jo, jag vet. Problemet är att folk inte har moderna webbläsare. Har kollat lite statistik och IE6 dominerar.kejj wrote:Anpassar sig bätre till telefoner såhär.
Ska labba lite mer när jag hittar lite tid.
JW
Ja, det är inte så viktigt.
ie6?
spö ska de ha.
ie6?
spö ska de ha.
Bara det är gjord av plåt så....
XP och firefox (som borde vara den nyaste, automatisk updatering) med bookmarks på sidan. Har en dell e6410, med locket uppe, blir en blandning av vad upplösningen nu är. Och nu betér sig sidan just som jag hoppades. Underbart! Tack!!! Och en massa tack! Tacktacktacktacktack!wanten wrote: Konstigt. Vad har du för skärmupplösning? Du har alltså en Windows-dator med Internet Explorers bookmark-meny utfälld till höger hela tiden?