Corazzo / Armadillo Scooterwear i Barcelona

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
DonCiccio
Nybörjare
Nybörjare

Corazzo / Armadillo Scooterwear i Barcelona

Post by DonCiccio »

Hallå vänner!

Åker till Barcelona om några veckor och vil kolla om någon här vet var, och om, man kan få tag på plagg från Corazzo och/eller Armadillo i Barcelona.
Är även tacksam för tips på andra roliga affärer med Vespaanknytning. Under andra besök i Barcelona har jag kollat bl a Harry Scooters, Breakaway, Clássics Scooters, Smart and Clean, etc. Alla mycket schyssta affärer men nu vill jag få tag på en jacka från Corazzo eller Armadillo.

Hälsningar
mamba
Entusiast
Entusiast

Re: Corazzo / Armadillo Scooterwear i Barcelona

Post by mamba »

Jag vill passa på att varna lite smått för Corazzo.

Jag köpte en Corazzo-jacka för några år sedan. Den är helt klart snygg och funktionell. Bra med skydd och så. Men den tål verkligen inte vatten. Jag fick för mig att det var Gore-tex eller liknande, men det regnar rakt igenom den.

Jag har en liknande Dainese, som däremot står emot regn ett bra tag. Otroligt skillnad.

Kanske bra att veta innan du shoppar.
DonCiccio
Nybörjare
Nybörjare

Post by DonCiccio »

Ok. Tack för tipset en jacka som inte tål regn är helt värdelös med tanke på vädret i Skåne. Ska kolla efter Dainese. Vet du om de går att få tag på i Spanien?
Mvh
DonCiccio
Nybörjare
Nybörjare

Post by DonCiccio »

Hallå igen mamba! Det finns tydligen en D-store i Barcelona. År det någon av Dainese-jackorna du kan tipsa mig om?

Tack på förhand

mamba wrote:Jag vill passa på att varna lite smått för Corazzo.

Jag köpte en Corazzo-jacka för några år sedan. Den är helt klart snygg och funktionell. Bra med skydd och så. Men den tål verkligen inte vatten. Jag fick för mig att det var Gore-tex eller liknande, men det regnar rakt igenom den.

Jag har en liknande Dainese, som däremot står emot regn ett bra tag. Otroligt skillnad.

Kanske bra att veta innan du shoppar.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Även jag kör med D sedan säkert 5 år tillbaka och den jackan är fortfarande vattentät.

Klarade 4-5 timmars malande i ösregn hem från Isola D'Elba i våras, blev lite fuktig i armvecken men annars torr.

Värt att notera är att den inte har Gore-Tex utan D-Dry fodring vilket är Daineses motsvarighet (de säljer även med GT men kostar någon euro-hundring eller två extra.

Daineses D-Dry handskar klarade sig dock bara 2.5 timmar under samma tripp, sedan var de rätt dyblöta...
DonCiccio
Nybörjare
Nybörjare

Post by DonCiccio »

Ok, tack för alla tips! Ska definitivt kolla Dainese. Hur funkar Tucano Urbano? Det finns en hel del affärer som säljer deras produkter i Barcelona
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

DonCiccio wrote:Ok, tack för alla tips! Ska definitivt kolla Dainese. Hur funkar Tucano Urbano? Det finns en hel del affärer som säljer deras produkter i Barcelona
Har alltid sett TU som innovativa med interessanta losningar pa vardagliga 2-hjulsforares problem.

Dock, deras klader har jag aldrig riktigt tyckt om, passformen har inte varit den basta och speciellt som jag ar extremt nogrann vad galler klader och stil sa gillar jag inte den lite billiga stilen deras klader haller.

Har provat deras hanskar i butik, men de var bukliga och fula.

Hur kladerna fungerar i vardagen vet jag faktiskt inte. Daremot alskar jag deras scootertacke, och nu nar de borjat tillverka en av mina gamla ideer (som jag ju skulle ha monsterskyddat) - hjalmvaska med lasmojligheter och armering - maste man ju nastan sla till pa en sadan ocksa.

Och kanske ett par hopvikbara regnstovlar :D
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Njae, har ju inte direkt koll på Dainese. Det är ju egentligen "hoj-kläder", men kan säkert finnas ngt som funkar på scooter med.
Post Reply