Hur ser tillgången ut här i Sverige på personer som professionellt arbetar med att renovera motorer? Oavsett om det gäller att renovera en motor till standard/original eller trimma den. Det gäller Lambretta, från cirka 1960 och framåt.
Personen i fråga behöver inte arbeta med det yrkesmässigt - ha det som sitt arbete (40h/vecka). Finns väl egentligen ingen här i Sverige som gör det. Men personen behöver vara professionell - så pass professionell man nu kan vara i ett sånt här nischat ämne och på en liten marknad som Sverige

Med professionell menar jag kompetent (veta vad den pysslar med), erfaren (gjort x antal motorer tidigare), leveranssäker (tar inte ett halvår på sig) och kan ge vissa "garantier" (att en setup håller, inte är övertimmad, är tidigare testad etc).
När det gäller trim handlar det inte om dragracing etc

Anledning till att jag hör mig för är att jag har renoveringar i gång - en till mig själv och två till andra, inför säsong 2011. Jag vet vissa personer med förankring här i Göteborg, som jag anser vara professionella med motorer, men jag vill nu få en bredare koll. Jag har nämligen inte tid att ta an motorerna - det räcker med allt det övriga på scootrarna.
Japp... jag är med på att det kostar. Men det roliga är att budget faktiskt finns i de här fallen.