Renovering av Vespa 90 -70

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
Hjalsten
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 10
Joined: Wed 08 Sep 2010, 22:55

Post by Hjalsten »

okej! Det är ju fint att det finns någon som är reggad i landet.
Men tror jag kommer skippa det i början.

Har fortsatt med att strippa färg, den vinnande kombon verkar vara varmluftspicka och skrapa, efter det ska jag köra med sk. negerkrull på borrmaskinen.

Image
Image
Woodstock

Post by Woodstock »

Med tanke på kulören på framskärmen, det skulle inte kunna vara Max Meyer "Apple Green" (1.298.6302) eller "Light Green" (1.298.6303)?

Mvh

/ Fredrik
Hjalsten
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 10
Joined: Wed 08 Sep 2010, 22:55

Post by Hjalsten »

Tror framskärmen är lackad i någon för klar grön kulör.
Kolla in utrymmet under sadeln och där baklampan satt, det är originalfärgen!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1511
Joined: Thu 02 Mar 2006, 19:05
Location: Finland

Post by vespaco »

Den som är under baklampan tycker jag liknar den där baby/ljusblåa som jag nämde tidigare.
Ikonen
Entusiast
Entusiast
Posts: 190
Joined: Sat 19 Dec 2009, 02:15
Location: Göteborg

Post by Ikonen »

Fint kap! Jag såg en v90 till salu förra året som jag blev sugen på. Din ser ut att ha klarat sig bra från rost.

Men vad är det för stag som sitter inne i motorrummet?
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
User avatar
Paka
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1728
Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden

Post by Paka »

Verde Pastello 399

Image



Image

Image

/P
fratun
Drömmare
Drömmare
Posts: 4
Joined: Tue 22 Feb 2005, 15:40
Location: Norway
Contact:

Vespa 90

Post by fratun »

I Norge finnes det en del av Vespa 90 som vi kaller 90 Racer. Den ble produsert i 3512 eks. Den er identisk med en Primavera. Det eneste som skiller den fra Primavera er speedo går til 120 km/t, slik som det gjør på Rally. DEn hadde også banan eksos som orginal. Samme som 90SS. Ellers samme felger som en Primavera og styret er også likt. Sadelen går den normale veien og ikke motsits som SS90. Den som ble laget til det Norske markedet hadde en effekt orginalt på 5,1 hk, mens Primavera tror jeg har 4,5 hk. Orginale veven er ganske grym på en V90 (den siste modellen, ikke 3 veksel) og passer perfekt i kombinasjon med en Polini 133, større forgasser og en god eksos. Jeg hadde også svinhjul fra en 50 Special på org 6V, siden orginal svinghjulet på en V90 og Primavera er ganske tungt.
Franke
Post Reply