Sett på Blocket

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

I så fall borde man ju få jättefina hojar, de kostar ju rätt mycket stålar.

Uppåt en 40-50 000:- är ju inte ovanligt.

/G
patrikgrann wrote:Det är väl som med allt annat, man får det man betalar för...
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Svint1 wrote:
klinkhammer wrote:Lite off topic... men har någon hört talats om en lyckad vietnam import? Det kanske sitter en massa tysta men lyckliga köpare där ute. Det är ju inte svårt att hitta riktiga skräckexempel på nätet, just Allvespa verkar ju inte vara något undantag i det avseendet.
Jepp, jeg har hørt om flere.

Felles for dem alle er at de har kjøpt vietnam-scooter fra en av de "velrenomerte" vespa-forhandlerne i Danmark.

To danske forhandlere har reist til Vietnam og diktert "produksjonen" av Vespaer for Europeiske forhold...

Ikke prøvd dem selv, men har hørt at det er gode scootere.

Ø

Ok. Ja, jag kan tänka mig att det finns en hel del duktiga mekaniker i Vietnam. I brist på riktiga reservdelar blomstrar ju kreativiteten.

Just den där Blocketanonnsen blev man dock lite skitnödig utav. Och ”de obligatoriska momenten: verkstadsöversyn inför registreringsbesiktning hos bilprovningen” har jag inte hört talas om tidigare. Hoppas att en eventuell köpare gör den där "obligatoriska verkstadsöversynen" innan köpet fullföljs. Känns som om någon kan bli lurad annars...
Last edited by klinkhammer on Fri 08 Oct 2010, 15:50, edited 1 time in total.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Woodstock

Post by Woodstock »

Var det någon här som köpte den oerhört fina V50:an från -66? Grattis till vederbörande i så fall med förhoppning om att få se ytterligare några bilder.

Angående den tokdyra Vietnam-vespan: varför har en del annonsörer en retorik som idiotförklarar dem själva? Annonsören i den specifika annonsen använder argument som om de potentiella köparna vore treåringar eller åtminstone omyndigförklarade. Jag syftar bl a på dessa strofer:
En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!!
Vem f-n går på sådana urusla och "genomskinliga" argument? Eller är det bara så att direktörsonen från Östermalm lider av hybris och underskattar sina potentiella köpares intellekt? Jag bara undrar...

Mvh

/ Fredrik
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

@Hedge. Jag har faktiskt, tro det eller ej, sett ett par Asien renoverade Vespor som helt klart varit klart mycket bättre renoverade än huvudelen av de som renoveras i våra trakter. Vad jag förstått på de som importerat dessa så har de fått betala ganska mycket, jämförelsevis, för dessa renoveringar och därav ett mycket gott resultat.
Priset på denna är rent patetiskt.
Tyvärr har jag även jobbat med dess motsatser som jag inte ens skulle skänka bort till min värste ovän.

@Woodstock. Jag kan bara hålla med, jag ser dock ett mycket stort underhållningsvärde i dessa formuleringar, kanske Percy Nilegård som gått och blivit Scooter-importör när hans Tallin-resor inte gått så bra.
Woodstock

Post by Woodstock »

patrikgrann wrote:@Woodstock. Jag kan bara hålla med, jag ser dock ett mycket stort underhållningsvärde i dessa formuleringar, kanske Percy Nilegård som gått och blivit Scooter-importör när hans Tallin-resor inte gått så bra.
Visst är det underhållande, men jag kan trots detta inte undgå att känna en viss irritation - vem f-n tror de att de är? Följande annons på Blocket, där försäljaren vet att han säljer en dussinbil som dessutom är alldeles för högt prissatt, är ett av många skräckexempel:

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_74 ... 126045.htm

Några "höjdpunkter" ur ovanstående annons:
Pärla original unik bil, entusiastbil, för många år, 1988 års, bilen köptes ny av äldre man i södra tyskland, bra med det är att den aldrig körts på saltade vägar
OBS! alltid lugnt körd, själv har jag aldrig kört fortare än 110 km/ h
Säljes inte till någon som behöver räkna ihop de sista kronorna.
Tack för alla trevliga mail och telefonsamtal, visar hur heta dessa bilar är, den säljs snart
Vilken mupp... 8)

Mvh

/ Fredrik
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Du missade ett citat Woodstock....

"ovanlig redan nu, kan bara stiga i värde"
När det gäller 740 så får man väl hålla med annonsören att det är ovanligt att de stiger i värde :-)

/putte
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Det är ovanligt redan nu, att de stiger i värde... :lol: :lol: :lol:
/ Christian
gusten
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by gusten »

Den volvon diskuteras på flashback också :lol:
Ural m72 och BMW R75 i garaget nu i sällskap med en Lambretta li 1958
Woodstock

Post by Woodstock »

puttepj wrote:Du missade ett citat Woodstock....

"ovanlig redan nu, kan bara stiga i värde"
När det gäller 740 så får man väl hålla med annonsören att det är ovanligt att de stiger i värde :-)

/putte
Ja, den är inte dum den heller! Som sagt, vilka sanslösa argument han lägger fram...
gusten wrote:Den volvon diskuteras på flashback också :lol:
Japp, var där jag hittade den... :wink:

Mvh

/ Fredrik
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
perdahlberg
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by perdahlberg »

Vespa SS 180 -65
Vespa GL 150 - 61
Vespa 50 S -66
Vespa PX 200E -99
Vespa ET4 50 -04
Honda CB 750 -77
Crescent 1262 -75
Bajaj Chetak 125 - 94 med Cozy sidovagn
Honda Spacy 125 -93

Bajaj Chetak 125 -93 - såld
Woodstock

Re: Sett på Blocket

Post by Woodstock »

Sällsynt tillfälle på Tradera för den som söker svensk original instruktionsbok till Vespa 50:

http://www.tradera.com/NOS-Instruktions ... _121122316

Mvh

/ Fredrik
klinkhammer
Lärling
Lärling

Re:

Post by klinkhammer »

tysken wrote:Dagens pris ta denna annons:

http://www.blocket.se/stockholm/Piaggio ... ?ca=11&w=3

>>>>>>>>>>>> Piaggio Vespa ´69 nyrenoverad & nyimporterad

En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster. Originalet har renoverats av "Allvespa" i USA, som specialicerar sig på detta. Jag har sedan importerat den och säljer den nu eftersom jag har bestämt mig för att satsa på tyngre MC efter höstens MC-lektioner.
Motorn är en kraftigare sådan ifrån 1980 och den ska gå upp emot 110km/h, så den passar både för stadsbruk och motorvägskörning.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Jag har gjort ursprungskontroll och fått tillfällig registreringsskylt ifrån Transportstyrelsen, så den biten är klar. Det enda du behöver göra är att ta den till de obligatoriska momenten: verkstadsöversyn inför registreringsbesiktning hos bilprovningen och själva besiktningen.
Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!! <<<<<<<<<<<<<

...känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..
Image
Omformulerad och med sänkt pris.
Läser man annonsen kan man få uppfattningen att Vespa Service varit inblandad i renoveringen, bilderna är ju tagna där också. Börje verkade lagom förtjust...
"En klassisk Vespa Sprint ifrån 1969. Röd lackerad (se bilder) och renoverad sedermera kollad på Vespa Service, Stockholm, och godkänd i svensk bilprovnings besiktning 22/10 ´10."

Tror tyvärr inte att detta är en av de där fina Vietnam renoveringarna...
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Nu är den omtalade röda asienrenoveringen 5000:- billigare, och ligger på t.o.m på SSK:s annonsforum!

Kanske en medlem som kränger ?

"Vespa Piaggil sprint ´69 till salu. Renoverad med elstart. Motor ifrån åttiotalet. Rödlackerad och fin. 150cc, vikt 120kg, 11 hästar motor. 4växlad 2 taktare. Ring 073-637 66 55 för mer info."
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
perdahlberg
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by perdahlberg »

PVC-Vespa.
Bordsduk, duschdraperi, regnponcho, presenning, haklapp, möjligheterna är obegränsade.

http://www.blocket.se/alvsborg/Bordsduk ... ?ca=15&w=2
Attachments
1656588172.jpeg
1656588172.jpeg (35.77 KiB) Viewed 10166 times
Vespa SS 180 -65
Vespa GL 150 - 61
Vespa 50 S -66
Vespa PX 200E -99
Vespa ET4 50 -04
Honda CB 750 -77
Crescent 1262 -75
Bajaj Chetak 125 - 94 med Cozy sidovagn
Honda Spacy 125 -93

Bajaj Chetak 125 -93 - såld
Woodstock

Post by Woodstock »

Var det någon här som blev ägare till Primaveran i Höganäs från -68 som låg utannonserad på Blocket en stund igår? 1500 kr var ett klipp, så grattis! :D

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Den blir billigare och billigare - ett par prissänkningar till och någon kanske t o m blir intresserad? 8)

http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_S ... 695034.htm

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

En Vespa 50 av 1966 års modell (och inget annat!) på Blocket med en variant av pakethållare jag aldrig tidigare har sett:

http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_50_30425483.htm

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Portföljkrok, någon?

http://www.tradera.com/Vaskkrok-storre- ... _123890560

Mvh

/ Fredrik
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Otroligt men sant...
Grabben ville ha en vespa istället för den här tuffa mopeden.
http://mobil.blocket.se/varmland/Choppe ... ?ca=11&w=3

Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Och håll ögonen öppna efter denna. Vit PX stulen av bonntjyv i Skåne:

http://www.blocket.se/helsingborg/Stule ... ?ca=15&w=3
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

jencla wrote:Och håll ögonen öppna efter denna. Vit PX stulen av bonntjyv i Skåne:

http://www.blocket.se/helsingborg/Stule ... ?ca=15&w=3
/jens
Visst skall vi hålla ögonen öppna. Det heter agronomegendomsutjämnare - inte bonntjyv. :)
Go classic, not plastic
DonCiccio
Nybörjare
Nybörjare

Post by DonCiccio »

Hade ni pågar vågat er på denna? Är lite småsugen fast jag vet att det är en skitknepig modell:

mobil.blocket.se/malmo/Vespa_piaggio_pk_125_sa_32087526.htm?ca=23_11&w=0
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

DonCiccio wrote:Hade ni pågar vågat er på denna? Är lite småsugen fast jag vet att det är en skitknepig modell:

Nä!
för just som du säger "skitknepig modell". Det possitiva i det hela skulle väl va att då finns det två i Lund. HB har en nämligen....men jag har aldrig sett honom köra på den ;)
//Michaele
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

DonCiccio wrote:Hade ni pågar vågat er på denna? Är lite småsugen fast jag vet att det är en skitknepig modell:

Förstår inte varför man skulle vilja göra det för... Som jag ser det är det en av de fulare Vespamodellerna, grupperad i samma gäng som Cosa och plastiga ET2...

Bortsett från problemen den lider av då ;)
Post Reply