Uppåt en 40-50 000:- är ju inte ovanligt.
/G
patrikgrann wrote:Det är väl som med allt annat, man får det man betalar för...
Svint1 wrote:Jepp, jeg har hørt om flere.klinkhammer wrote:Lite off topic... men har någon hört talats om en lyckad vietnam import? Det kanske sitter en massa tysta men lyckliga köpare där ute. Det är ju inte svårt att hitta riktiga skräckexempel på nätet, just Allvespa verkar ju inte vara något undantag i det avseendet.
Felles for dem alle er at de har kjøpt vietnam-scooter fra en av de "velrenomerte" vespa-forhandlerne i Danmark.
To danske forhandlere har reist til Vietnam og diktert "produksjonen" av Vespaer for Europeiske forhold...
Ikke prøvd dem selv, men har hørt at det er gode scootere.
Ø
En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Vem f-n går på sådana urusla och "genomskinliga" argument? Eller är det bara så att direktörsonen från Östermalm lider av hybris och underskattar sina potentiella köpares intellekt? Jag bara undrar...Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!!
Visst är det underhållande, men jag kan trots detta inte undgå att känna en viss irritation - vem f-n tror de att de är? Följande annons på Blocket, där försäljaren vet att han säljer en dussinbil som dessutom är alldeles för högt prissatt, är ett av många skräckexempel:patrikgrann wrote:@Woodstock. Jag kan bara hålla med, jag ser dock ett mycket stort underhållningsvärde i dessa formuleringar, kanske Percy Nilegård som gått och blivit Scooter-importör när hans Tallin-resor inte gått så bra.
Pärla original unik bil, entusiastbil, för många år, 1988 års, bilen köptes ny av äldre man i södra tyskland, bra med det är att den aldrig körts på saltade vägar
OBS! alltid lugnt körd, själv har jag aldrig kört fortare än 110 km/ h
Säljes inte till någon som behöver räkna ihop de sista kronorna.
Vilken mupp...Tack för alla trevliga mail och telefonsamtal, visar hur heta dessa bilar är, den säljs snart
Ja, den är inte dum den heller! Som sagt, vilka sanslösa argument han lägger fram...puttepj wrote:Du missade ett citat Woodstock....
"ovanlig redan nu, kan bara stiga i värde"
När det gäller 740 så får man väl hålla med annonsören att det är ovanligt att de stiger i värde
/putte
Japp, var där jag hittade den...gusten wrote:Den volvon diskuteras på flashback också
Omformulerad och med sänkt pris.tysken wrote:Dagens pris ta denna annons:
http://www.blocket.se/stockholm/Piaggio ... ?ca=11&w=3
>>>>>>>>>>>> Piaggio Vespa ´69 nyrenoverad & nyimporterad
En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster. Originalet har renoverats av "Allvespa" i USA, som specialicerar sig på detta. Jag har sedan importerat den och säljer den nu eftersom jag har bestämt mig för att satsa på tyngre MC efter höstens MC-lektioner.
Motorn är en kraftigare sådan ifrån 1980 och den ska gå upp emot 110km/h, så den passar både för stadsbruk och motorvägskörning.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Jag har gjort ursprungskontroll och fått tillfällig registreringsskylt ifrån Transportstyrelsen, så den biten är klar. Det enda du behöver göra är att ta den till de obligatoriska momenten: verkstadsöversyn inför registreringsbesiktning hos bilprovningen och själva besiktningen.
Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!! <<<<<<<<<<<<<
...känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..
Visst skall vi hålla ögonen öppna. Det heter agronomegendomsutjämnare - inte bonntjyv.jencla wrote:Och håll ögonen öppna efter denna. Vit PX stulen av bonntjyv i Skåne:
http://www.blocket.se/helsingborg/Stule ... ?ca=15&w=3
/jens
Nä!DonCiccio wrote:Hade ni pågar vågat er på denna? Är lite småsugen fast jag vet att det är en skitknepig modell:
mobil.blocket.se/malmo/Vespa_piaggio_pk_125_sa_32087526.htm?ca=23_11&w=0
Förstår inte varför man skulle vilja göra det för... Som jag ser det är det en av de fulare Vespamodellerna, grupperad i samma gäng som Cosa och plastiga ET2...DonCiccio wrote:Hade ni pågar vågat er på denna? Är lite småsugen fast jag vet att det är en skitknepig modell:
mobil.blocket.se/malmo/Vespa_piaggio_pk_125_sa_32087526.htm?ca=23_11&w=0