Gjorde som Mike Tropic sa kolla upp på hemsidan det är en rally 200 motor, Det står att blocken e väldigt lika px200 och p200 och att den kan ha samma "kits" som dom också.
piaggio wrote:Gjorde som Mike Tropic sa kolla upp på hemsidan det är en rally 200 motor, Det står att blocken e väldigt lika px200 och p200 och att den kan ha samma "kits" som dom också.
Nu steg väll priset till 2tusen?
Ja och nej. Eftersom det saknas svänghjul och tändspole (eller har du dem?) så måste man antingen bygga om motorn med ny vev och nytt tänd+ elsystem eller hitta Rally 200 delar att komplettera med.
Eller så har du tur och hittar en med en havererad 200 motor som kan bygga ihop en fungerande med dina delar.
2 tusen skulle du nog få om du annonserar ut den, men knappast 4-5 som "riktiga" PX motorerna i samma skick kostar
Om du är 100 på att det är en Rally 200-motor så är det i princip samma sak som en P/PX200 motor. Man kan konvertera den till P/PX ganska enkelt. Då är den värd betydligt mer än om det är en Rally 180-dito.
/G
piaggio wrote:Gjorde som Mike Tropic sa kolla upp på hemsidan det är en rally 200 motor, Det står att blocken e väldigt lika px200 och p200 och att den kan ha samma "kits" som dom också.
Om du skaffer "riktige" PX200 motorer til den prisen, tar jeg gjerne et par!
Mvh
Ø
Jag gav 4kSEK för min PX200 -84 med fungerande motor och lite ytrost här och var på karossen för två år sedan. Annonserade efter en motor och fick en kaross i delar på köpet (med rost i tanken dock), regskylt, papper, nycklar, allt var med.
Bara som referens för HB's statement.
henrikborjeson wrote:
2 tusen skulle du nog få om du annonserar ut den, men knappast 4-5 som "riktiga" PX motorerna i samma skick kostar
mvh/HB
Heisann HB!
Om du skaffer "riktige" PX200 motorer til den prisen, tar jeg gjerne et par!
Mvh
Ø
Väntar själv på att hitta en PX motor, de är inte speciellt vanliga, men 4-5k för en motor utan svänghjul, kåpor, kick, blås, förgasare och tändspole som på bilden är inte orimligt om det är privatpersoner som säljer...