PX200-motor i Touring - ta upp hålet under sadeln?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
User avatar
Johnny L
Entusiast
Entusiast
Posts: 241
Joined: Thu 31 Aug 2006, 12:43
Location: Hjärup, Sweden

PX200-motor i Touring - ta upp hålet under sadeln?

Post by Johnny L »

Hej forumet.

Vill minnas, men kan inte hitta, en tråd som nämnde nåt om att ta upp lufthålet under sadeln när man kör Touring med PX200-motor i.
Som min -59:a ser ut så sitter sadelfästet en hel del i vägen för (det redan aningen lilla?) originallufthålet. Bör jag försöka tillföra motorn mer luft? Jag antar att jag inte bara kan kapa mittsträngen i det befintliga hålet, att jag då försvagar något?
Någon med tips på annat ställe där det är möjligt att tillföra mer luft till motorn?
Image
mvh
Johnny, Hjärup

Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
henrikborjeson
Mästare
Mästare
Posts: 1144
Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
Location: Lund, Sweden
Contact:

Post by henrikborjeson »

Har inte provat själv men du borde ta upp en area som är minst lika stor som insugsbälgens diameter. Det finns inga andra hål in i karossen där luft kan komma till förgasarburken, annat än små läckage. Börja med att såga i sadelfästet och förläng sedan hålen. Tror inte ramen försvagas speciellt om du skulle tunna ner mittblecket i hålet.

/HB
Post Reply