Förgasarbestyckning
Förgasarbestyckning
Jorå, jag körde lite nyp på Cannonball med nybyggda Primaveran
. Är det någon som har tips om lämplig lågfartsbestyckning (det var när jag smygkörde i ca 80-85 den började nypa, knappt nå´n spjällöppning alls). Motorn är en PX 200 med Polini och strokervev, orginal 24/24-fugge och orginal avgassystem. Motorkaraktären är rasande trevlig, stark som en björn men man vill ju kunna åka långt också.

-
- Lärling
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
<br />Jorå, jag körde lite nyp på Cannonball med nybyggda Primaveran
. Är det någon som har tips om lämplig lågfartsbestyckning (det var när jag smygkörde i ca 80-85 den började nypa, knappt nå´n spjällöppning alls). Motorn är en PX 200 med Polini och strokervev, orginal 24/24-fugge och orginal avgassystem. Motorkaraktären är rasande trevlig, stark som en björn men man vill ju kunna åka långt också.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har du 200 motor i en Primavera! cool!
min gamla 218cc stroker nöp med tokfet lågfart, den är Polinin som är felet inte bestyckningen, ändå hade jag ökat kolvspelet redan från början men det hjälpte inte. har du originalfläkten? jag hade den lilla PK-XL fläkten som kanske gav för lite blås på cylindern
Federico
<br />Jorå, jag körde lite nyp på Cannonball med nybyggda Primaveran

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har du 200 motor i en Primavera! cool!
min gamla 218cc stroker nöp med tokfet lågfart, den är Polinin som är felet inte bestyckningen, ändå hade jag ökat kolvspelet redan från början men det hjälpte inte. har du originalfläkten? jag hade den lilla PK-XL fläkten som kanske gav för lite blås på cylindern
Federico
Jag har orginalsvänghjul med alla fenor kvar, fick tipset av FinlandsNiklas att ha bestyckning 160, BE3 och 122-125, detta enligt ScooterCity Köln. Tomgångsmunstycke har de dessvärre inga tankar om. Jag har orginalkolv men har honat upp den till en dryg tiondel i spel, så det borde väl räcka? Är GS-kolven härdigare mot nyp?
Körde i alla fall en liten sväng igår, och satan vilket bottendrag det är i motorn, känns som man inte riktigt har koll, perfekt alltså:D
Jonas
Körde i alla fall en liten sväng igår, och satan vilket bottendrag det är i motorn, känns som man inte riktigt har koll, perfekt alltså:D
Jonas
-
- Lärling
Testa med BE4, min tenderade till nyp vid ca: 75km/h under inkörningen, men efter att jag bytt så har jag inte haft några antydningar till detta.
Kör med Sito+ och det gav lite extra push i hela registret jämfört med orginalljuddämpare.
"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
Kör med Sito+ och det gav lite extra push i hela registret jämfört med orginalljuddämpare.

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
http://www.djupadal.com/bilder/060526_c ... ge0012.htm
här ligger en liten bild från cannonballlll//Olala
"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
här ligger en liten bild från cannonballlll//Olala
"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"