Sett på Blocket
kan ikke blande inn prisen på en moderne hoj i norge kontra sverige. En gsxr koster det dobbelte ny i norge grunnet fordons skatt som er veldig høy i norge. Prisne på en ti år gammel hoj i norge er meget lav sammenlignet med en i sverige hvis man jamfør med ny prisen. Altså har et norsk fordon et høyere verdi tap på ti år enn en svensk.
Veteran kjøretøy, scootere i dette tilfelle er en helt annen grei!!
Veteran kjøretøy, scootere i dette tilfelle er en helt annen grei!!
Jag minns att någon här ondgjorde sig över att Vespa 50:or kostar skjortan i Stockholm - här är en för 2500 pengar, troligtvis -66:a eller -67:a. Bara att slå till 08:or!
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_P ... 689795.htm
Förresten, vilken j-vla pakethållare!
Mvh
/ Fredrik

http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_P ... 689795.htm
Förresten, vilken j-vla pakethållare!

Mvh
/ Fredrik
Lär säljas fort http://www.blocket.se/skaraborg/Vespa_P ... ?ca=15&w=3
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Var nog den första som pratade med killen - nu är den kanske såld... men jag fick lite background på den. Kommer ifrån Sthlms trakterna. Det är o-lack och orig ekipage. Stod i en lada tills den fyndades 1981...i nuvarande ägarens ägo sedan 7år tillbaka -
han försöker hålla den i Sverige - vi pratade lite om "the usual suspects" som hör av sig med rörande historier om barndoms minnen... som senare säljs på e-bukten...
Hoppas att nån svnsk entusiast betalar de 32. för att det är den lätt värd...
Apropos den felfärgade sidokåpan utan lucka, så kommer ifrån EM Gtbg - men de tog fel
Den är lite för liten...
han försöker hålla den i Sverige - vi pratade lite om "the usual suspects" som hör av sig med rörande historier om barndoms minnen... som senare säljs på e-bukten...
Hoppas att nån svnsk entusiast betalar de 32. för att det är den lätt värd...
Apropos den felfärgade sidokåpan utan lucka, så kommer ifrån EM Gtbg - men de tog fel

"Blech und Freude Rollerjungen"
det står "årsmodell 1984" och det kan stämma om man tittar på fotlisthålen,det ska nog vara gummilist utan alulist.Woodstock wrote:Jag minns att någon här ondgjorde sig över att Vespa 50:or kostar skjortan i Stockholm - här är en för 2500 pengar, troligtvis -66:a eller -67:a. Bara att slå till 08:or!![]()
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_P ... 689795.htm
Förresten, vilken j-vla pakethållare!![]()
Mvh
/ Fredrik
Men rätta mej om jag har fel
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Du har fel, det är en Vespa 50 N före -72 med 100 procents säkerhet (tror som sagt att det är en -66:a eller -67:a). Det var för övrigt endast Vespa 50 L (1966-70) som hade aluminiumlister.blizzy wrote:det står "årsmodell 1984" och det kan stämma om man tittar på fotlisthålen,det ska nog vara gummilist utan alulist.Woodstock wrote:Jag minns att någon här ondgjorde sig över att Vespa 50:or kostar skjortan i Stockholm - här är en för 2500 pengar, troligtvis -66:a eller -67:a. Bara att slå till 08:or!![]()
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_P ... 689795.htm
Förresten, vilken j-vla pakethållare!![]()
Mvh
/ Fredrik
Men rätta mej om jag har fel
Mvh
/ Fredrik
En -66:a med den finaste originallack jag någonsin sett på en sextiotalare, värd varenda krona den kostar!
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_pi ... 906299.htm
Och ja, det är en -66:a trots att annonsören verkar osäker...
Mvh
/ Fredrik
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_pi ... 906299.htm
Och ja, det är en -66:a trots att annonsören verkar osäker...
Mvh
/ Fredrik
GS 150 -57 för 6.500 pengar i huvudstaden. Inlagd 16:51, spännande att se hur många minuter till den ligger ute...
http://www.blocket.se/stockholm/1957_ve ... 962303.htm
Se till att hinna före kakelmannen!
Mvh
/ Fredrik
http://www.blocket.se/stockholm/1957_ve ... 962303.htm
Se till att hinna före kakelmannen!

Mvh
/ Fredrik
Federico, jag kan inte hålla med om att det ser bra ut när sadeln är fixad heller. Men det är en smaksak. Tycker själv att enkelsadeln och sitsen passar bäst på smallframe.
Men över till annat.
En Vespa 50 Special måste väl nån vara ute efter? Finns i Stockholm.
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa__ ... ?ca=15&w=3 "Säljer en piaggio /vespa 50 special 1979 årsmodell.Är ett bra renoverings rullande objekt. Pris: 3 750:- "
Men över till annat.
En Vespa 50 Special måste väl nån vara ute efter? Finns i Stockholm.
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa__ ... ?ca=15&w=3 "Säljer en piaggio /vespa 50 special 1979 årsmodell.Är ett bra renoverings rullande objekt. Pris: 3 750:- "
Last edited by Ikonen on Thu 07 Oct 2010, 22:35, edited 1 time in total.
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
Woodstock wrote:GS 150 -57 för 6.500 pengar i huvudstaden. Inlagd 16:51, spännande att se hur många minuter till den ligger ute...
http://www.blocket.se/stockholm/1957_ve ... 962303.htm
Se till att hinna före kakelmannen!![]()
Mvh
/ Fredrik
Skulle gärna vilja se mannens mailbox efter den annonsen. Det finns säkerligen den ena eller andra historien om släktingar som har haft exakt denna Vespa....rörande barndomshistorier eller fantastiska bud...

"Blech und Freude Rollerjungen"
Dagens pris ta denna annons:
http://www.blocket.se/stockholm/Piaggio ... ?ca=11&w=3
>>>>>>>>>>>> Piaggio Vespa ´69 nyrenoverad & nyimporterad
En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster. Originalet har renoverats av "Allvespa" i USA, som specialicerar sig på detta. Jag har sedan importerat den och säljer den nu eftersom jag har bestämt mig för att satsa på tyngre MC efter höstens MC-lektioner.
Motorn är en kraftigare sådan ifrån 1980 och den ska gå upp emot 110km/h, så den passar både för stadsbruk och motorvägskörning.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Jag har gjort ursprungskontroll och fått tillfällig registreringsskylt ifrån Transportstyrelsen, så den biten är klar. Det enda du behöver göra är att ta den till de obligatoriska momenten: verkstadsöversyn inför registreringsbesiktning hos bilprovningen och själva besiktningen.
Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!! <<<<<<<<<<<<<
...känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..

http://www.blocket.se/stockholm/Piaggio ... ?ca=11&w=3
>>>>>>>>>>>> Piaggio Vespa ´69 nyrenoverad & nyimporterad
En 150cc pärla ifrån Vespa-decenniet, ett direkt klipp, som om den kom ifrån Fellinis film "Roma"! Ett måste för alla vespa-entusiaster. Originalet har renoverats av "Allvespa" i USA, som specialicerar sig på detta. Jag har sedan importerat den och säljer den nu eftersom jag har bestämt mig för att satsa på tyngre MC efter höstens MC-lektioner.
Motorn är en kraftigare sådan ifrån 1980 och den ska gå upp emot 110km/h, så den passar både för stadsbruk och motorvägskörning.
Den är nylackerad röd med vita däckfälgar - i princip omöjligt att få tag på i Sverige idag.
Jag har gjort ursprungskontroll och fått tillfällig registreringsskylt ifrån Transportstyrelsen, så den biten är klar. Det enda du behöver göra är att ta den till de obligatoriska momenten: verkstadsöversyn inför registreringsbesiktning hos bilprovningen och själva besiktningen.
Detta är ett fynd! Ta chansen nu, den kanske aldrig kommer igen och du slipper allt importstrul och alla importavgifter, det har jag redan fixat åt dig! Ring idag!!! <<<<<<<<<<<<<
...känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..

"Blech und Freude Rollerjungen"
Något för en sann samlare som dutysken wrote:..känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..

Anar jag ännu en Vietnam-renovering här? Mer jobb för Henrik B

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
tar ni inbytesdelar om man handlar på EM?jencla wrote:Något för en sann samlare som dutysken wrote:..känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..
![]()
Anar jag ännu en Vietnam-renovering här? Mer jobb för Henrik B![]()
/jens

/HB
- perdahlberg
- Dekaltrimmare
- Posts: 65
- Joined: Mon 04 Oct 2010, 13:55
- Contact:
Italien-Vietnam-USA-Sverige
Italien-Vietnam-USA-Sverige.
Den scootern har fått se världen. För en vietnamvespa är det, enligt Allvespas egen hemsida.
http://www.allvespa.com/
Den scootern har fått se världen. För en vietnamvespa är det, enligt Allvespas egen hemsida.
http://www.allvespa.com/
Vespa SS 180 -65
Vespa GL 150 - 61
Vespa 50 S -66
Vespa PX 200E -99
Vespa ET4 50 -04
Honda CB 750 -77
Crescent 1262 -75
Bajaj Chetak 125 - 94 med Cozy sidovagn
Honda Spacy 125 -93
Bajaj Chetak 125 -93 - såld
Vespa GL 150 - 61
Vespa 50 S -66
Vespa PX 200E -99
Vespa ET4 50 -04
Honda CB 750 -77
Crescent 1262 -75
Bajaj Chetak 125 - 94 med Cozy sidovagn
Honda Spacy 125 -93
Bajaj Chetak 125 -93 - såld
Vilken gräslig liten enhet!
/G
/G
jencla wrote:Något för en sann samlare som dutysken wrote:..känner direkt hur jag "måste" ha denna sällsynta Vespan - just att den är röd lackerad & har vita däcksidor motiverar självklart 41.500;-... med lite tur kan man pruta ned den till 40..
![]()
Anar jag ännu en Vietnam-renovering här? Mer jobb för Henrik B![]()
/jens
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
- klinkhammer
- Lärling
- Posts: 269
- Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
- Location: Stoccolma
Lite off topic... men har någon hört talats om en lyckad vietnam import? Det kanske sitter en massa tysta men lyckliga köpare där ute. Det är ju inte svårt att hitta riktiga skräckexempel på nätet, just Allvespa verkar ju inte vara något undantag i det avseendet.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Jepp, jeg har hørt om flere.klinkhammer wrote:Lite off topic... men har någon hört talats om en lyckad vietnam import? Det kanske sitter en massa tysta men lyckliga köpare där ute. Det är ju inte svårt att hitta riktiga skräckexempel på nätet, just Allvespa verkar ju inte vara något undantag i det avseendet.
Felles for dem alle er at de har kjøpt vietnam-scooter fra en av de "velrenomerte" vespa-forhandlerne i Danmark.
To danske forhandlere har reist til Vietnam og diktert "produksjonen" av Vespaer for Europeiske forhold...
Ikke prøvd dem selv, men har hørt at det er gode scootere.
Ø
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact: