SS180 ---> Touring?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Bustamente
Lärling
Lärling
Posts: 710
Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
Location: Göteborg

SS180 ---> Touring?

Post by Bustamente »

Går det att slänga in en Super Sport motor i en touring? Mycket som måste anpassas i sådana fall?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bustamente</i>
<br />Går det att slänga in en Super Sport motor i en touring? Mycket som måste anpassas i sådana fall?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

SS motorn är mycket bredare, du får aldrig på en touringkåpa utanpå den. gissar att förgasaren skulle slå i uppåt också.

tyvärr (om du måste köra med motorkåpa)

Federico
Bustamente
Lärling
Lärling
Posts: 710
Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
Location: Göteborg

Post by Bustamente »

Ok, tack för svaret. Vilka motorer skulle gå in utan större modifikationer i en touring? PX200 ska väl gå bra, några fler?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

PX200 är tight men det går bra, ibland kan man få ta bort lite plast på cylinderkåpan, ibland passar den utan modifiering.

andra motorer som passar i touring (1959-62) är:

GL
SPRINT
GTR
RALLY 180/200
P/PX 125-200
T5

(+ en massa andra som inte finns i Sverige)

Vet att många firmor i europa börjar sälja nya LML (vespa) motorer för riktigt bra priser. det är oftast 150cc motorer som motsvarar en PX150 motor på ca 10,5 hästkrafter.

kolla http://www.ricambi.dk/brugtemotorer.htm


Federico
Post Reply