just det.jencla wrote:Fler bilder, mindre prat! Ämnet är "Dagens scooterbild"![]()
/jens
Mycket snack och lite...bilder!
Folk blir aldrig nöjda...någon ondgjorde sig över att jag postade för många bilder i denna tråd. Nu har ni mage att gnälla över att det postas för få bilder, trots att ni i stort sett själv aldrig kommer med egna bidrag? Det enda ni uppnår med ert gnällande är att folk blir restriktiva med att skapa inlägg och i förlängningen ett mindre levande forum. Försök påverka samhället, politiken, era egna liv - men kom för bövelen inte här och gnäll!Micool1972 wrote:just det.jencla wrote:Fler bilder, mindre prat! Ämnet är "Dagens scooterbild"![]()
/jens
Mycket snack och lite...bilder!
Skaffa "dropbox" det bästa som hänt internet sedan... ssk forum startade. Då kan du länka filer och bilder direkt från en mapp i din dator, behöver inte skicka ut dom i rymden först...Micool1972 wrote: Förlåt och sant. Jag ska försöka bli bättre på att lägga upp bilder här (tycker bara det är så bökigt med att först lägga upp det i rymden, sen kopiera länk. Tycker personligen det blir fööör många klick innan man är i mål)
Frågade IT avdelingen hemma (20 årige sonen) om dropbox och fick följande svar:Skaffa "dropbox" det bästa som hänt internet sedan... ssk forum startade. Då kan du länka filer och bilder direkt från en mapp i din dator, behöver inte skicka ut dom i rymden först...
Där kan väl inte var och en lägga upp bilder? Nix, är inte medlem i SSK (har varit), men det är ju inget måste för att man har en scooter, eller hur?SoulBoy wrote:Varför inte använda Scooterklubbens bildgalleri? För ni är väl medlemmar?
Jag hoppas och tror att du inte är sarkastisk med ovanstående? Som känt fenomen har Det Skrivna Ordet oerhört lätt att misstolkas på internet p g a avsaknad av de subtila uttrycksmedel som människan har till förfögande vid kommunikation på de sedvanliga sätten (röst, ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk m m). Ordet "charmtroll" inom citationstecken kan lätt uppfattas som ironi och sarkasm, men som sagt, jag hoppas och tror att jag har fel i det här fallet.Martin O wrote:Det är mycket beklagligt att Fritte tagit time out. Allas vårt "charmtroll" saknas.
Örjan tycks ha god smak! En ockragul Lambretta DL 200 och en Nolan N20 "Italia" på huvudet tyder på det. Önskar att jag hade båda, men får av ekonomiska skäl sikta in mig på en Nolan N20 om den nu går att uppbringa någonstans i det utförandet (verkar svår att hitta i Sverige)...Micool1972 wrote:En sommar bild från när jag och Örjan var i Vikingabyn.
http://dl.dropbox.com/u/9748025/bilder/dsc01018.jpg
Det går alldeles utmärkt att lägga upp bilder, dessutom kan ju alla sen titta på bilderna och slippa scrolla förbi metervis med goja.Woodstock wrote: Där kan väl inte var och en lägga upp bilder? Nix, är inte medlem i SSK (har varit), men det är ju inget måste för att man har en scooter, eller hur?Jag är för övrigt inte medlem i någon förening överhuvudtaget och trivs bra med det.
Attans, precis som jag misstänkte angående hjälmens icke-varande hos svenska återförsäljare. Jag har dock hittat ett flertal (nya) på eBay för ca 185 euro, så det kanske får bli ett köp därifrån. Hur är de i storlekarna - små, normalstora eller stora? Den militärgröna (?) Nolan är också mycket klädsam minsann!Micool1972 wrote:Tack Fredrik, det är Örjan som ska ha beröm för bilden. Jag försökte bara vara handsome med min DL200 och Nolan hjälm.
Du har rätt, den hjälmen går inte att köpa i Sverige. En ägare till en scooterbutik i Göteborgtog in en storlek av varje. Där hans fru fick en av tomten och de andra såldes. En L till mig, en XL till Spetan och...M vet jag inte var den tog vägen. Som model är den oerhört bekväm och som färg är den oerhört snygg.
Och bara för att det nu är så himla enkelt att lägga upp bilder så tar jag en skön sommarbild från sveriges största träff någonsin med en ung Stone i bakgrunden.
Ps. Här har jag en annan gammal Nolan favorit på mig.
http://dl.dropbox.com/u/9748025/bilder/dscf2744.jpg
//Michaele
Jaha, okej, där ser man! Jag pyttsar gladeligen in en slant om det bara så var för det här forumets existens, men har egentligen inget intresse att vara medlem i några föreningar. Tycker däremot inte att man åker "snålskjuts" på andra när det defacto tillåts att delta i ett forum utan att vara medlem i en specifik förening. Det finns säkert en uppsjö med olika individuella skäl huruvida man väljer att vara medlem i en förening eller ej.SoulBoy wrote:Det går alldeles utmärkt att lägga upp bilder, dessutom kan ju alla sen titta på bilderna och slippa scrolla förbi metervis med goja.
Nä det är inget måste att vara medlem för att man har en scooter, det går ju alldeles utmärkt att åka snålskjuts på alla andra som tycker att det är värt en medlemsavgift för att driva exvis detta forum.
/Ronny