Hej igen
Av en slumpt har jag nu blivit ägare till en Sprint 150 -69. Kanonskick och väl fungerande. ( den minnesgode ser att jag nu har tre vespor - en touring som inte startar och en v50 som går som ett skott).
Problemet är att jag inte finner några papper på den. Gamle ägaren har inget, den sägs vara avregistererad 1974 och det enda jag har är ett ramnummer.
Nu var priset löjligt, men har jag nu blivit ägaren till en vespa jag aldrig kan köra med?
Kan jag isåfall ( i värsta fall) sätta sprintens motor i touringen som jag har alla papper på?
Nån som vet?
mvh Ola
Inga papper - vad göra?
Hej !
Det blir ju inte rätt fordon för att du byter motor så det är nog ingen bra ide.
Någonstans i registren finns ju data på din vespa det behövs bara lite detektivarbete.
Om du har kontakt med förre ägaren har han kanske något gammalt fotografi där vespan är med och kan du få fram ett regnr. så kan du fixa resten.
Risken att köra ändå och åka fast är nog liten men det känns ju inte så bra eller hur.
Bengt
Det blir ju inte rätt fordon för att du byter motor så det är nog ingen bra ide.
Någonstans i registren finns ju data på din vespa det behövs bara lite detektivarbete.
Om du har kontakt med förre ägaren har han kanske något gammalt fotografi där vespan är med och kan du få fram ett regnr. så kan du fixa resten.
Risken att köra ändå och åka fast är nog liten men det känns ju inte så bra eller hur.
Bengt
Tjena!!
Det brukar gå att att göra en ursprungskontroll med hjälp av motorhistoriska riksförbundet, sedan så skall den registreras på bilprovningen. Kolla länken nedan, samt sök här på forumet frågan har diskuterats några gånger.
http://www.scooterklubben.com/forum/top ... Terms=mhrf
Ha det gott!!
//Filip
Det brukar gå att att göra en ursprungskontroll med hjälp av motorhistoriska riksförbundet, sedan så skall den registreras på bilprovningen. Kolla länken nedan, samt sök här på forumet frågan har diskuterats några gånger.
http://www.scooterklubben.com/forum/top ... Terms=mhrf
Ha det gott!!
//Filip
Kontakta Bo Martin/Jörnemark bo.martin@lambretta.tv, Scooterklubbens försäkringsansvarige. Han har mycket goda kontakter på MHRF och vet hur det funkar där. Fast just nu är han troligen på väg hem från Eurolambretta i Frankrike.
Klart du kan registrera in din Vespa, det är bara lite krångligare och dyrare än normalt.
Lycka till
/jens
Klart du kan registrera in din Vespa, det är bara lite krångligare och dyrare än normalt.
Lycka till
/jens