<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespamannen</i>
<br />Jo, för att den tänds inte när kolven är högst uppe utan lite (rätt mycket) innan (eller efter kommer inte ihåg). Det har inte gått att justera den tillräckligt. Tändstiftet är nytt och kablarna borde vara en lätt sak att kolla men hur kollar man efter överslag? Sen så undrar jag om det skulle kunna vara brytarspetsen eller är jag helt ute och cyklar?
tack för svaret iaf.
/A
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Men den <i>ska</i> ju tända före högsta punkten, i ditt fall 17° BTDC (before the dead centre), tror jag (borde stå i instruktionerna till cylinderkit'et). Om tändningen inte går att ställa dit (enligt instruktionerna fritte länkade till), är något väldigt fel, det verkar otroligt om den i så fall gick innan cylinderkitet pressades på, gjorde den det?
Det låter mer som förgasarproblem. Har du bytt huvudmunstycke i förgasaren? isf till vad? Har du bytt vev och öppnat upp kanalerna i blocket för att matcha cylindern? Vilka trim-åtgärder du gjort avgör vilket munstycke som är lämpligt. Du kommer antagligen få prova en mängd olika innan det blir bra. Det låter på felet som du antingen inte bytt alls eller bytt till ett alldeles för stort munstycke. Det finns en tråd som handlar om just ditt problem, den är bara några veckor gammal.
http://www.scooterklubben.com/forum/top ... PIC_ID=980.