Scooterns Dag 2010

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
LambrettAA
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Scooterns Dag 2010

Post by LambrettAA »

När blir Scooterns Dag i år?? Nån som vet för i kalendern kan jag inte se något... Tider & program så vi på andra sidan Östersjön kan börja planera lite... :wink:
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Scooterns dag var?
LambrettAA
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by LambrettAA »

mamba wrote:Scooterns dag var?
Stockholm tänkte jag på...
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Den 2 oktober. Välkomna!
/P
LambrettAA
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by LambrettAA »

Paka wrote:Den 2 oktober. Välkomna!
/P
Tackar! Några tider & program ännu? Förhoppningsvis funkar det att ta båten till Nynäs på morgonen för att vara i Stockholm runt lunch.
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Jag sitter inte med i arrangörskommitén men förra året så träffades vi kl 1100 och körde runt i stan tills vi kom fram till kungsan. Manövertävlingen (gymkhana) startade kl 1300 och vi höll på till kl 1500.
Skulle tro att det blir ett liknande upplägg iår...
Medlem i Svenska Scooterklubben.
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

I Malmö blir det Scooterns dag 29'e augusti!
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

LambrettAA

Ändra i rubriken och lägg in ort och datum så kanske det inte behövs någon mer tråd i ämnet... :D
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

Jag är helt grön i scootrarnas värld. Frågan är ju om jag ens har en. Den är alltså inte från Europa utan från Långtbortistan. Viss metall kan man ana men mycket plast är det. Grön som ägaren;-) och med en avundsjuk flört mot smyckade riktiga scootrar har den krombågar runt om.
Scooterns dag nu på lördag är det väl så att på 100 scootrar går det 120 riktiga av plåt. Minst. Kan man ändå glida in där med en plastbakelse och vara med eller ska jag hellre hålla mig till åskådarleden?

Ärligt, jag har aldrig varit där och kan inte koderna så ge mig en hint om jag passar in eller inte. Och, jag tar inte illa upp om ni säger att det är plåt som gäller.
(Dessutom är det inte helt säkert att tiden räcker för en scooter-sväng, men än så länge är jag tidsoptimist)
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Hej,
Visst dominerar plåtscootrar ett evenemang som detta, men till skillnad från t.ex. Mods vs Rockers så är alla välkomna.

Tveka inte, utan kom som du är!
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Vill tacka alla för en trevlig dag i scooterns tecken, bra arrangemang och bättre plats än förra året vilket de flesta verkade vara överens om. Efter en liten stund bjöds det även på strålande solsken och lagom ljummen hösttemperatur.

Extra festligt att man lyckades ta hem gymkhanan med en automatscooter i år och nu har jag ett fint vandringspris att förvalta :D
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
LambrettAA
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by LambrettAA »

marre wrote:Vill tacka alla för en trevlig dag i scooterns tecken, bra arrangemang och bättre plats än förra året vilket de flesta verkade vara överens om. Efter en liten stund bjöds det även på strålande solsken och lagom ljummen hösttemperatur.

Extra festligt att man lyckades ta hem gymkhanan med en automatscooter i år och nu har jag ett fint vandringspris att förvalta :D
Instämmer om att det var ett trevligt arrangemang, bra val av ställe. Men... borde inte fler komma på en sån här kul grej?
Och Marre, att du hade en pigg plastautomatscooter var nog ingen nackdel för dig... Grattis i alla fall & bra kört!
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Instämmer i lovorden. Väl arrangerat och väldigt trevligt, görbra helt enkelt. Och att få parkera sin lånade Lambretta DL200 i entrén till Café Opera var coolt :wink:

Och instämmer i förvåningen att vi var såpass få, trots gäster från Gotland, Lund och Göteborg. Förra året var vi nog nästan dubbelt så många. Är Stockholms scooterister bortskämda med bra arrangemang? Men trevliga är ni 8)
/jens
gäst från Göteborg
scooterdaddy - gammal är äldst
Post Reply