Mods vs Rockers

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Fredde
Entusiast
Entusiast

Mods vs Rockers

Post by Fredde »

Har hört från några rockers att det knorrades bland "bushojs åkare" när det upptäcktes V-twins och japsare på träffen och att de upplystes att denna träff inte är för dem. De hade då gnällt att ska det var så grinigt, och fånigt. men iofs så har de ju missat hela grejen med Mods vs Rockers.

Ska man vara petig så fanns det ju en massa scootrar som inte hade på träffen att göra heller egentligen. Bråken var ju inte på 70-80-90talen, så en PX skulle ju egentligen vara bannlyst. Och det fanns många PX i kortegen...

Vad tycker ni om detta?
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Vad rockers åker på har jag ingen koll på, men när det gäller mods handlar det väl om två "steg" i lajvandet.
Många av dem som var mods på 80-talet körde ju P och PX då, och 80-talet är väl tillräckligt länge sedan?
Vill man å andra sidan föreställa 60-talsmods duger ju bara Lambretta serie 2 och 3 och GS (helst 160) och eventuellt gamla Popolino, de hade väl sin Sportique i England. Men då skulle inte träffen bli så stor.
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Re: Mods vs Rockers

Post by Micool1972 »

Fredde wrote:Har hört från några rockers att det knorrades bland "bushojs åkare" när det upptäcktes V-twins och japsare på träffen och att de upplystes att denna träff inte är för dem. De hade då gnällt att ska det var så grinigt, och fånigt. men iofs så har de ju missat hela grejen med Mods vs Rockers.

Ska man vara petig så fanns det ju en massa scootrar som inte hade på träffen att göra heller egentligen. Bråken var ju inte på 70-80-90talen, så en PX skulle ju egentligen vara bannlyst. Och det fanns många PX i kortegen...

Vad tycker ni om detta?
Jag vet att för några år sen så bads man skicka in en bild på sin scooter som man tänkte köra med...om den var nyare. Så kunde man redan innan se om den passade in i konceptet Mods v Rockers.
Personligen tycker jag ju att PX som är modkittat passar in, men inte Lx...om den inte är modkittad. Hur Rockersarna ska göra vågar jag inte bestämma för då kanske de slår sönder min scooter ;)
Skämt o sido så tycker jag arrangörerna kan bestämma spelreglerna och med reglerna be de som inte passar in för just dennar körruten köra direkt till den platsen där sista stoppet är så kan de ju iallafall vara med där.
Bara en tanke Franke
//Michaele
Post Reply