Var finns alla Tourings?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Fredde
Entusiast
Entusiast

Var finns alla Tourings?

Post by Fredde »

Var med på Mods Vs Rockers och reagerade på att det (vad jag såg) bara fanns en Touring med (min).
Det får mig ju att undra, var inte Touring en väldigt vanlig modell i Sverige, i så fall var är alla?
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Var finns alla Tourings?

Post by Federico »

Fredde wrote:Var med på Mods Vs Rockers och reagerade på att det (vad jag såg) bara fanns en Touring med (min).
Det får mig ju att undra, var inte Touring en väldigt vanlig modell i Sverige, i så fall var är alla?
Många av de som kör på mods vs rockers har flera scooters, kanske väljer de sin GS eller SS just den dagen. Det brukar dyka upp ett gäng med Touring på scooterpremiären och scooterns dag.

ps. var det du som körde den blålila?
Federico
Fredde
Entusiast
Entusiast

Post by Fredde »

Jaså är det då de dyker upp?
Har sett förvånansvärt få tourings överhuvudtaget när man kikar på bilder från träffar eller om man åker på dem.
Men det är kanske som allt annat.
Det som är vanligt försvinner obemärkt till de nästan är helt borta, då blir de intressanta.
Hm Blå-lila, jag har bara 16 färger i mitt spectra;-)
Orginal -59 blå metallic, om det är lila eller inte i den låter jag vara osagt. Helt oMODddad inte ens EN backspegel...
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Johnny L
Entusiast
Entusiast

Post by Johnny L »

Fredde wrote:Helt oMODddad inte ens EN backspegel...
Haha, fyndigt ju! :-D
Min 59:a också, om man inte räknar sprintsadel och sprintbaklyse som någon tidigare ägare satt dit och så PX200-motorn då förstås, men den syns ju inte, så den räknas väl inte som modifikation? 8)
Min bor i ett förråd i Lund och tar mig till jobbet i Malmö när den fungerar.
mvh
Johnny, Hjärup

Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Fredde
Entusiast
Entusiast

Post by Fredde »

Hej! tja helt oMODdad är den ju inte, PX125E sitter i min men som sagt det syns ju inte...
Går som ett troll gör den numera, kommer troligtvis att gå sönder allså!
Post Reply