Trimma mindre aka Skito Plus

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Nocke
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nocke »

På min PX -92 var de inte heller upptagna!
Mitt filter är orginal från fabrik.
Nocke
---------------
Lambretta TV175 - 62
Vespa PX200e - 92
parsve
Drömmare
Drömmare

Post by parsve »

Hej alla, intressant tråd detta. Jag är nybliven ägare till en PX200E -93 och efter att ha läst igenom detta var jag ju tvungen att skruva upp förgasarlådan och kolla...

Mitt luftfilter HAR dessa hål, och är märkt 7A vilket ju tyder på att de inte är hemmaborrade.

Bra att jag slipper borra, men trist att jag går miste om ett enkelt gratistrim ;-)

Har dock huvudmunstycke 116, bör jag gå upp till 118 då?

/Pär
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Det enda man vet är att enligt Piaggio så ska P-PX200 ha 116 eller 118 som standardmunstycken. Finns såvitt jag vet inga uppgifter från fabriken om att det levererats maskiner med andra storlekar än dessa.

Om Piaggio tycker att det är OK att leverera maskiner MED upptagna hål och med standardmunstycke, så kan man dra slutsatsen att det förmodligen inte påverkar fullgasen i någon större omfattning.

/G
parsve wrote:Hej alla, intressant tråd detta. Jag är nybliven ägare till en PX200E -93 och efter att ha läst igenom detta var jag ju tvungen att skruva upp förgasarlådan och kolla...

Mitt luftfilter HAR dessa hål, och är märkt 7A vilket ju tyder på att de inte är hemmaborrade.

Bra att jag slipper borra, men trist att jag går miste om ett enkelt gratistrim ;-)

Har dock huvudmunstycke 116, bör jag gå upp till 118 då?

/Pär
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

Tänk vad två små hål kan göra! + ngt större hål i HM (118). Tog i går en liten tur på 5-6 mil. Ligger nu på 80 km/h med 1/3- till 1/2- gas. Och har kännbart mer att ge. Som jag skrivit tidigare, jag har det största rutan.
Image

Uploaded with ImageShack.us
Post Reply