Vespa 400

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Martin O
Lärling
Lärling

Vespa 400

Post by Martin O »

Börjar leta så smått efter ytterligare ett hobbyfordon, gärna lite mer udda.
Jänkejärnet är till försäljning och jag har fått upp ögonen för microbilen Vespa 400.
Jag vill gärna ha så mycket information av er scooter- och Vespavänner som möjligt.
Först vill jag veta om den såldes i Sverige?
Jag tar gärna emot tips på objekt och nyttiga länkar som rör fordonet.
Go classic, not plastic
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Det finns minst en reggad i sverige, helt klar en udda vespa. Har för mig att den såldes ny i Sverige.

http://www.tradera.com/Vespa-400-auktio ... _117155429
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Sommaren 1958 tog Como in 25 ex som såldes direkt, och i oktobernumret av Vespisten skriver Vespa Club Sveriges ordförande, Boltenstern, att nästa sändning kommer i just oktober. Como har annonser i Vespisten (En Vespa 400 kostar då 4995:-) ända fram till september 1959.

Jag träffade två ägare (tror att de hade fler än en var faktiskt) på Classic Motor Barkarby förra året. Enligt dem var de svenska för dåliga och det lönade sig att leta i Frankrike i stället.
/P
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Woodstock

Post by Woodstock »

Varför inte kombinera jänkejärn med italiensk skönhet?

Image

Mvh

/ Fredrik
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Paka wrote:Sommaren 1958 tog Como in 25 ex som såldes direkt, och i oktobernumret av Vespisten skriver Vespa Club Sveriges ordförande, Boltenstern, att nästa sändning kommer i just oktober. Como har annonser i Vespisten (En Vespa 400 kostar då 4995:-) ända fram till september 1959.

Jag träffade två ägare (tror att de hade fler än en var faktiskt) på Classic Motor Barkarby förra året. Enligt dem var de svenska för dåliga och det lönade sig att leta i Frankrike i stället.
/P
Vespa 400 tillverkades i Frankrike av Ateliers de Constructions de Motors et Accessoires, så det är inte så konstigt att den Franska marknaden är bäst att söka på. Franska blocket brukar ha några ex. till salu.
Någon som känner till mer om fabriken de tillverkades på?
Go classic, not plastic
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Ola Lång wrote:Det finns minst en reggad i sverige, helt klar en udda vespa. Har för mig att den såldes ny i Sverige.

http://www.tradera.com/Vespa-400-auktio ... _117155429
Den blev dyr, men nu är den min. :lol:
Go classic, not plastic
Post Reply