motornummer? VSEIM

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
krille_kadett_p
Nybörjare
Nybörjare

motornummer? VSEIM

Post by krille_kadett_p »

Hej hej, funderar nu på vad det är för motor i min Gtr.
VSEIM och ett tillverkningsnummer finns på motorn, men det kan väl vara Rally, P och PX motorn. men min är iallafall 12v och har inte separatsmörjning, jag har inte tittat men jag hoppas och ber att det är elektronisk tändning!
scooterhelp.com hittade inte mitt tillverkningsnummer.
men jag gissar nog på att det är en P-motor. finns det något enkelt sett att se? tacksam för svar!
Svennas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: motornummer? VSEIM

Post by Svennas »

krille_kadett_p wrote:Hej hej, funderar nu på vad det är för motor i min Gtr.
VSEIM och ett tillverkningsnummer finns på motorn, men det kan väl vara Rally, P och PX motorn. men min är iallafall 12v och har inte separatsmörjning, jag har inte tittat men jag hoppas och ber att det är elektronisk tändning!
men jag gissar nog på att det är en P-motor. finns det något enkelt sett att se? tacksam för svar!
Ska det inte vara VSE1M ?
krille_kadett_p
Nybörjare
Nybörjare

Ahh! så ska det vara. men vet ändå inte vad det är för motor. svänghjulet är märkt Ducati.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: motornummer? VSEIM

Post by Hedge »

Är det utan separatsmörjning, men med Ducati-tändning, så kan det vara antingen en sen Rally 200-motor, eller en P200E-motor.

Är kicken böjd i en båge eller är den vinklad? Böjd i båge = Rally 200, vinkel = P200E.

Mvh

Guran
krille_kadett_p wrote:Hej hej, funderar nu på vad det är för motor i min Gtr.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
krille_kadett_p
Nybörjare
Nybörjare

okej! jo kicken är i vinkel..så troligen en p200 motor då.
tack för svaret!
Post Reply