Några av bilderna jag tog under min semester. Från början skulle jag försöka fånga så många modeller som möjligt. Men jag blev förtjust i alla bruksvespor jag såg istället.
Kul var det...
http://kundweb.netatonce.com/~u40040/PhotoAlbum/
Varsågoda...
Bilder tagna under min semester...
Tack för dessa fina bilder!
Själv tog jag massa vespa-bilder från min roadtripp genom Europa för några veckor sedan.
Piaggo vespa tamejtusan överallt!
Fastnade för en i en Bryssel som hade Eurovespa portugal-dekal klistad på sig. Vilket påminner om mångas kommande tripp till Oslo nästa år.
Ska se om jag får till det med smidig visning så postar jag här.
Själv tog jag massa vespa-bilder från min roadtripp genom Europa för några veckor sedan.
Piaggo vespa tamejtusan överallt!
Fastnade för en i en Bryssel som hade Eurovespa portugal-dekal klistad på sig. Vilket påminner om mångas kommande tripp till Oslo nästa år.
Ska se om jag får till det med smidig visning så postar jag här.
Vespa GTS 300
Federico, jag tillbringade hela förmiddag där. Du har rätt i det du säger. Jag skämtade med mekanikern och sade att någon dag som helst rasar allt över honom! Killen var skön. När han skulle fixa något, var det alltid samma verktyg, tången! inte 10:an eller 11:an, hammare och tången till allt, hahaha, många roliga skratt där. Behövde han något, han bara plockade från en motor en någon moppe. Han ville ge mig en stor plansch med alla vespa modeller som har tillverkats, fram till 82 tror jag. Kanonfin, tyvärr i 2 delar!
Motorn på 150 cc ville han ha 1500 pix för, den fick inte plats i resväskan!!! Men jag ska nog åka ner på en shoppingsrunda i vår igen
Gjorde ganska bra fynd också. Fälgar för 50 kr st (konverteringsfälgar 9 till 10 tum), ny sadel för 250 kr (limpan), förgasare, en halv motor och mycket mer. Hela resväskan var full med skrot. Var tvungen att lämna kvar klädder som inte fick plats. Vad de skrattade vid flygplatsen när de skulle göra säkerhetskontrollen...
Edward: posta dina bilder här. Jag var riktigt nära att åka till eurovespa i portugal. Fast nära skjuter ingen hare sägs det...
Höll på att glömma att såg en kille på en vespa med följande slogan:
Gud i himlen, Vespa på jorden!
Coolt...
Motorn på 150 cc ville han ha 1500 pix för, den fick inte plats i resväskan!!! Men jag ska nog åka ner på en shoppingsrunda i vår igen

Gjorde ganska bra fynd också. Fälgar för 50 kr st (konverteringsfälgar 9 till 10 tum), ny sadel för 250 kr (limpan), förgasare, en halv motor och mycket mer. Hela resväskan var full med skrot. Var tvungen att lämna kvar klädder som inte fick plats. Vad de skrattade vid flygplatsen när de skulle göra säkerhetskontrollen...
Edward: posta dina bilder här. Jag var riktigt nära att åka till eurovespa i portugal. Fast nära skjuter ingen hare sägs det...
Höll på att glömma att såg en kille på en vespa med följande slogan:
Gud i himlen, Vespa på jorden!
Coolt...