Hej Ikonen!
Jag satte på DR 85cc i vintras. Detta tillsammans med 16/16 förgasare, italiensk originalvev, 18/67 utväxling och 10" hjul.
Vespan har en jättebra acceleration och är väldigt stark. Går att starta i 2:an lätt och klarar vilken uppförsbacke som helst i 3:an utan att sakta ner.
Toppfarten beror lite på vädret verkar det som

, men den toppar minst 70km/h, ibland då 75km/h. Och det är ingen segdragning upp till dessa farter. Utan den accelererar snabbt utan problem dit.
Min vikt ligger på ca: 80kg
Jag är nöjd med valet, känns inte för brutalt, och det är STOR skillnad på hur den var original. Då var det trött och toppfarten låg runt 45km/h. Men den sackade väldigt i backarna.
På cylinder förpackningen står det något i stil med: Prioriterar du
acceleration istället för toppfart, välj då DR 85cc.
Känns som om denna cylinder är väldigt varvvillig i alla fall. Inte den bästa cylinder om du bara vill åt toppfart. Utan detta är en stark accelerations cylinder, med lagom toppfart anser jag.
Det var mina åsikter i alla fall. Jag försökte också hitta andras åsikter om vilken setup jag skulle välja, men fick inga svar på detta forumet, utan hänvisades vidare till samma sidor som du. Jag tycker att det borde finnas en tråd här på forumet där olika medlemmar skriver om deras setup, vad som är bra och dåligt så att alla enkelt kan hitta den informationen.
Lycka till i ditt val! Har du frågor så PM:a mig så skall jag svara på dom.