Heisann!
Jeg tenkte å trimme min P200-motor i nærmeste fremtid. Har allerede en SitoPlus-potte som jeg tenkte å bruke videre.
Så blir det enten Malossi eller Polini som skal brukes.
MEN, jeg tenkte å montere settet uten å porte motoren i første omgang...
Så nå lurte jeg på om disse trim-kit'ene har noen effekt uten at motoren portes? -og hvilket kit' anbefales?
Hilsen Øyvind
Malossi eller Polini?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Heisann!
Jeg tenkte å trimme min P200-motor i nærmeste fremtid. Har allerede en SitoPlus-potte som jeg tenkte å bruke videre.
Så blir det enten Malossi eller Polini som skal brukes.
MEN, jeg tenkte å montere settet uten å porte motoren i første omgang...
Så nå lurte jeg på om disse trim-kit'ene har noen effekt uten at motoren portes? -og hvilket kit' anbefales?
Hilsen Øyvind
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag tror att man får mer glädje av ett Polini207 på en i övrigt otrimmad motor, Malossin är lite mer högvarvig och brukar inte lira med den höga PX 4:an. Polinin är inte av bästa kvalitet, har själv sprängt en polinikolv i smulor, då med en rejält trimmad motor i övrigt men ändå... har inte testat de nya kolvarna som sägs vara bättre.
Federico
<br />Heisann!
Jeg tenkte å trimme min P200-motor i nærmeste fremtid. Har allerede en SitoPlus-potte som jeg tenkte å bruke videre.
Så blir det enten Malossi eller Polini som skal brukes.
MEN, jeg tenkte å montere settet uten å porte motoren i første omgang...
Så nå lurte jeg på om disse trim-kit'ene har noen effekt uten at motoren portes? -og hvilket kit' anbefales?
Hilsen Øyvind
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag tror att man får mer glädje av ett Polini207 på en i övrigt otrimmad motor, Malossin är lite mer högvarvig och brukar inte lira med den höga PX 4:an. Polinin är inte av bästa kvalitet, har själv sprängt en polinikolv i smulor, då med en rejält trimmad motor i övrigt men ändå... har inte testat de nya kolvarna som sägs vara bättre.
Federico
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Nån som har några erfarenheter av pinascos cylinderkit?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
jag forskade i det för ett tag sedan, verkar inte vara någon run-aktiv medlem i SSK som har kört med det.
vad jag förstår så finns det olika versioner på Pinasco och enligt källor på nätet så skulle den sista versionen ha ett topplock med felkonstruerat förbränningsrum. Men worb5 i tyskland säljer specialanpassade toppar som han själv har svarvat. lite surt att man inte kan köra bolt on när det faktiskt ingår en topp i kit:et.
Federico
<br />Hej
Nån som har några erfarenheter av pinascos cylinderkit?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
jag forskade i det för ett tag sedan, verkar inte vara någon run-aktiv medlem i SSK som har kört med det.
vad jag förstår så finns det olika versioner på Pinasco och enligt källor på nätet så skulle den sista versionen ha ett topplock med felkonstruerat förbränningsrum. Men worb5 i tyskland säljer specialanpassade toppar som han själv har svarvat. lite surt att man inte kan köra bolt on när det faktiskt ingår en topp i kit:et.
Federico