Malossi eller Polini?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling

Malossi eller Polini?

Post by Svint1 »

Heisann!

Jeg tenkte å trimme min P200-motor i nærmeste fremtid. Har allerede en SitoPlus-potte som jeg tenkte å bruke videre.
Så blir det enten Malossi eller Polini som skal brukes.
MEN, jeg tenkte å montere settet uten å porte motoren i første omgang...
Så nå lurte jeg på om disse trim-kit'ene har noen effekt uten at motoren portes? -og hvilket kit' anbefales?

Hilsen Øyvind
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Heisann!

Jeg tenkte å trimme min P200-motor i nærmeste fremtid. Har allerede en SitoPlus-potte som jeg tenkte å bruke videre.
Så blir det enten Malossi eller Polini som skal brukes.
MEN, jeg tenkte å montere settet uten å porte motoren i første omgang...
Så nå lurte jeg på om disse trim-kit'ene har noen effekt uten at motoren portes? -og hvilket kit' anbefales?

Hilsen Øyvind
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag tror att man får mer glädje av ett Polini207 på en i övrigt otrimmad motor, Malossin är lite mer högvarvig och brukar inte lira med den höga PX 4:an. Polinin är inte av bästa kvalitet, har själv sprängt en polinikolv i smulor, då med en rejält trimmad motor i övrigt men ändå... har inte testat de nya kolvarna som sägs vara bättre.

Federico
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Hej!
Håller med Federico.
Kör själv med en strokad Polini med GS kolv på min sidvagnsmaskin och det funkar utmärkt. Orginalförgasare samt Sito+.
Jag har inte portat insuget utan bara kanalerna och har inte haft några problem hitills.:D

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Hej

Nån som har några erfarenheter av pinascos cylinderkit?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej

Nån som har några erfarenheter av pinascos cylinderkit?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jag forskade i det för ett tag sedan, verkar inte vara någon run-aktiv medlem i SSK som har kört med det.
vad jag förstår så finns det olika versioner på Pinasco och enligt källor på nätet så skulle den sista versionen ha ett topplock med felkonstruerat förbränningsrum. Men worb5 i tyskland säljer specialanpassade toppar som han själv har svarvat. lite surt att man inte kan köra bolt on när det faktiskt ingår en topp i kit:et.

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

hade Pinasco-kit -86 till -96, gick något bättre än std. Deras kit nu (nytt?) får lovord av flera SIP-forum, med reservation för toppen & tändinställningrekomenationen.
Post Reply