Har just satt ihop min px200 efter en omfattande renovering av karossen. Motorn har legat och vilat i källaren hela vintern. Nu kan jag inte få den att koppla ur alls. Eftersom den har legat utan olja i kopplingshuset kan lamellerna då ha torkat ihop och allting blivit bara skit? Den har stått med olja nu i ett dygn ungefär. I övrigt startar den bra och går jämt och fint.
Anders
kopplingbekymmer
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Anders Degerman</i>
<br />så du tror också att det är det som jävlas. funderar lite på att lägga hojjen på sida öppna kopplingskåpan, hälla på olja marinera över natten, kan det vara en lämplig metod? Jag har inte ork, har inte tid, har inte specialverktygen, så jag vill komma lätt undan!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
kanske, kan vara värt att prova, man skulle kunna förvärma tunnare olja till 60 gr., hälla i tills det är knökfullt, montera dit kopplingskåpan, resa hojen upprät o spänna in kopplingshandtaget låta den stå, o gå förbi då o då och provkicka
<br />så du tror också att det är det som jävlas. funderar lite på att lägga hojjen på sida öppna kopplingskåpan, hälla på olja marinera över natten, kan det vara en lämplig metod? Jag har inte ork, har inte tid, har inte specialverktygen, så jag vill komma lätt undan!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
kanske, kan vara värt att prova, man skulle kunna förvärma tunnare olja till 60 gr., hälla i tills det är knökfullt, montera dit kopplingskåpan, resa hojen upprät o spänna in kopplingshandtaget låta den stå, o gå förbi då o då och provkicka
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare