Mopeden vill inte plötsligt starta? - WTF är felet? , snabb
-
- Nybörjare
Mopeden vill inte plötsligt starta? - WTF är felet? , snabb
Vet ej om detta är rätt kategori, hittar ingen som står direkt om fel på scootrar, iaf.
Mopeden vill inte plötsligt starta? - WTF är felet? , snabb hjälp! tack!
Hej är såhär att ja jag har köpt ny moped och haft den i några dagar, köpt splitternya däck, fixat bromsarna och vattenslangarna.
Det är en beta ark 2002 lc gått under 2000mil så en del ju
Iaf fungerar vid olika tillfällen och situationer i 3 dagar sen jag köpte den, åkte till min flickväns brossa för att visa upp mitt köp, lekte lite där drog sedan till willyz (en liten bit bort) stängde av den gick in i affären kom ut startade den, han testade den sen bad jag han stänga av den eftersom jag bara har en nyckel sålänge och behövde komma under sadeln, sedan när jag skulle starta den igen med tändningen igång så vill den inte.
Där kommer ljud, ni vet hur det låter när man kickar den, snabbkickar jag 2-3 gånger så vill den igång men dör lika snabbt igen, tror det är något med bensinen, eller kan tändstiftet krångla? är helt sådan för inget jag väntade, har fungerat hela tiden, över natten, flera gånger efter varandra osv.
Hoppas någon/några är snäll att lista på fel som kan vara orsaken, så jag vet vad jag ska kolla på lördag, är inte värst kunnig eller så men inte dum i huvudet iheller, lärt mig lite senaste månaderna när jag försökt fixa mina andra kina mopeder.
Har tills på lördag kväll att fixa dem, sen kommer svärföräldrarna hem och dödar mig om jag har en moped till som fuckar, plus lagt ut 7000kr med nya däck för den och har inte pengar till mer strul nu.
extremt tacksam för hjälp, ursäktar för all text men helt nojig och nere för detta.
Mopeden vill inte plötsligt starta? - WTF är felet? , snabb hjälp! tack!
Hej är såhär att ja jag har köpt ny moped och haft den i några dagar, köpt splitternya däck, fixat bromsarna och vattenslangarna.
Det är en beta ark 2002 lc gått under 2000mil så en del ju
Iaf fungerar vid olika tillfällen och situationer i 3 dagar sen jag köpte den, åkte till min flickväns brossa för att visa upp mitt köp, lekte lite där drog sedan till willyz (en liten bit bort) stängde av den gick in i affären kom ut startade den, han testade den sen bad jag han stänga av den eftersom jag bara har en nyckel sålänge och behövde komma under sadeln, sedan när jag skulle starta den igen med tändningen igång så vill den inte.
Där kommer ljud, ni vet hur det låter när man kickar den, snabbkickar jag 2-3 gånger så vill den igång men dör lika snabbt igen, tror det är något med bensinen, eller kan tändstiftet krångla? är helt sådan för inget jag väntade, har fungerat hela tiden, över natten, flera gånger efter varandra osv.
Hoppas någon/några är snäll att lista på fel som kan vara orsaken, så jag vet vad jag ska kolla på lördag, är inte värst kunnig eller så men inte dum i huvudet iheller, lärt mig lite senaste månaderna när jag försökt fixa mina andra kina mopeder.
Har tills på lördag kväll att fixa dem, sen kommer svärföräldrarna hem och dödar mig om jag har en moped till som fuckar, plus lagt ut 7000kr med nya däck för den och har inte pengar till mer strul nu.
extremt tacksam för hjälp, ursäktar för all text men helt nojig och nere för detta.
Kör lagligt vid behov.
-
- Mästare
-
- Nybörjare
tackar tackar
, bensinpumpen verkar funka eller hur testar man det? var fullt med bensin i slange uppifrån och ner, bensinpumpen eller är det kranen som sitter precis under bensintanken var tätt iaf, var sitter bensinpumpen eller hur ser den ut?
tändstiftet gav gnista, räcker det för att det ska fungera?
tackar för svar

tackar för svar
Kör lagligt vid behov.
mmm,bens behövs förstås....bensinpump finns inte,vakumstyrt från förgasaren,men av egen erfarenhet så har jag märkt att tändhatten inte funkar som dom ska på "kinamopparna",har råkat ut för flera av grabbens kompisar som jag har hjälpt,prova att spruta i 5-56 i tändhatten,startar den då,byt tändhatt...toxicstone wrote:tackar tackar, bensinpumpen verkar funka eller hur testar man det? var fullt med bensin i slange uppifrån och ner, bensinpumpen eller är det kranen som sitter precis under bensintanken var tätt iaf, var sitter bensinpumpen eller hur ser den ut?
tackar för svar
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
-
- Nybörjare
same shit,different nametoxicstone wrote:ok, ska kolla sen, har en som ska kolla på den.
Han hittar felet för 200kr så hoppas han hittar det iaf
ska gå och lämna den om 5 min
btw är ingen kina moped utan en ja antingen fransk eller italiensk moped, står made in italy och made in france på diverse saker. mvh
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
-
- Nybörjare
killen sa, kolven är kass, ringen på den och cylindern behövs bytas ut.
går på 2000 - 2500kr, står cylinderkit vet dock inte om kolven och packningen ingår då?
fassan tror inte att det är så, möligtvis ringen runt kolven, men att den ska starta endå men inte ha direkt någon kraft, eller vad säge rni?
går på 2000 - 2500kr, står cylinderkit vet dock inte om kolven och packningen ingår då?
fassan tror inte att det är så, möligtvis ringen runt kolven, men att den ska starta endå men inte ha direkt någon kraft, eller vad säge rni?
Kör lagligt vid behov.
dåligt komp då startar den inte.ny kolv å kolvring och horna cylindern,det ska räcka.toxicstone wrote:killen sa, kolven är kass, ringen på den och cylindern behövs bytas ut.
kontakta www.vrm.se
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
-
- Nybörjare
Ok så alltså hela cylinderkitet?, tror du att det är så då? vet svårt när du ej kan se, hoppats på i värsta fall bara kolven, uppe i 10 000kr för mopeden nu ifrån 5500kr, blir bara dyrareblizzy wrote:dåligt komp då startar den inte.ny kolv å kolvring och horna cylindern,det ska räcka.toxicstone wrote:killen sa, kolven är kass, ringen på den och cylindern behövs bytas ut.
kontakta www.vrm.se

Och hur kontaktar jag dem? ser ingen mail adress eller något, bara en startsida.
Kör lagligt vid behov.
klicka på svenska flaggantoxicstone wrote:Ok så alltså hela cylinderkitet?, tror du att det är så då? vet svårt när du ej kan se, hoppats på i värsta fall bara kolven, uppe i 10 000kr för mopeden nu ifrån 5500kr, blir bara dyrareblizzy wrote:dåligt komp då startar den inte.ny kolv å kolvring och horna cylindern,det ska räcka.toxicstone wrote:killen sa, kolven är kass, ringen på den och cylindern behövs bytas ut.
kontakta www.vrm.se
Och hur kontaktar jag dem? ser ingen mail adress eller något, bara en startsida.

Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
Kostade dock rent för mycketblizzy wrote:klicka på svenska flaggantoxicstone wrote:Ok så alltså hela cylinderkitet?, tror du att det är så då? vet svårt när du ej kan se, hoppats på i värsta fall bara kolven, uppe i 10 000kr för mopeden nu ifrån 5500kr, blir bara dyrareblizzy wrote: dåligt komp då startar den inte.ny kolv å kolvring och horna cylindern,det ska räcka.
kontakta www.vrm.se

Kör lagligt vid behov.
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare