Håller just på att montera ihop mina (fram)fälgar efter lackning. Är det någon som vet om de 4 skruvarna som håller fälgen till hjulnavet är av vagnsbultmodell?
Skruvarna har en mycket låg sexkantskalle. (De andra 4 skruvarna som bara håller ihop fälghalvorna är vagnsbultar och har runda låga skallar)
Anledningen till att jag frågar är att jag helst inte vill skada lacken på skallen vid hopmonteringen (om jag måste hålla emot med nyckel/hylsa)
Lambretta TV175 S2 fälgskruvar
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Hej!
Original sitter det kuppolmuttrar, M8.
Nästan likadana muttrar både på alla åtta.
Om du inte bryr dig om att använda originalmuttrar så kan du skaffa rostfria M8låsmuttrar hos ClasO. Snyggt och bra!
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<br />Hej!
Original sitter det kuppolmuttrar, M8.
Nästan likadana muttrar både på alla åtta.
Om du inte bryr dig om att använda originalmuttrar så kan du skaffa rostfria M8låsmuttrar hos ClasO. Snyggt och bra!
/Calle
dra åt och bättra om nödvändigt. Har man en hylsa som håller rätt mått så blir det inte mycket skrap på skallen
www.scootech.se
www.scootech.se
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Peter</i>
<br />Hej och tack för svar, men min fråga gäller själva skruvarna (som ju blir lackade) muttrarna har jag redan ersatt med rostfritt. Det är altså skruvskallarna jag inte vill förstöra lacken på vid hopmonteringen
mvh
Peter
Ibland läser man lite dåligt...
Bultarna i naven sitter gängade fast i dessa (alltså inte vagnsbult), dom sitter i princip alltid så bra att man aldrig behöver hålla emot.
/Calle
<br />Hej och tack för svar, men min fråga gäller själva skruvarna (som ju blir lackade) muttrarna har jag redan ersatt med rostfritt. Det är altså skruvskallarna jag inte vill förstöra lacken på vid hopmonteringen
mvh
Peter
Ibland läser man lite dåligt...
Bultarna i naven sitter gängade fast i dessa (alltså inte vagnsbult), dom sitter i princip alltid så bra att man aldrig behöver hålla emot.
/Calle