Ha, ha! Den var ju jätterolig! Definitivt ingen Triumph utan snarare en kinesisk budgetcruiser. Triumph har mig veterligen inte gjort någon modell på 150 kubik sen 50-talet.Jag är ingen expert på trajor, men detta är väl ändå nåt koreanskt elände??
http://www.blocket.se/goteborg/Motorcyk ... m?ca=9&w=3
Sett på Blocket
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Har du fått några bilder? Det är ju rätt stor skillnad på värdet om det är hela GS-block, cylindrar och kanske äldre grejor än 53, än om det är en massa touring 57-62 resp. popolinomotorer. Skummade förresten genom Vespaköpråden i Nostalgia och man tackar ju för meningen som löd ungefär "ju äldre desto billigare, eftersom de är så långsamma". Haha.
/P
/P
Svennas wrote:Nej, men jag har begärt fler och bättre bilder.vespaco wrote:Någon som vet bakgrunden om den där reservdelshögen?
För info har jag lagt ett bud också, vi i klubben kanske inte behöver "iditobjuda" över varandra på grejerna...
Det är nog flera som är intresserade. Och precis som Paka säger så skulle ju en innehållsförteckning vara fantastiskt. Men det kanske just det som är omöjligt, ingen som mera vet. Det kommer att bli ett jättejobb att katalogisera allt det där. Bara föreställ er hur vi alla står i kö med gamla delar med och desperat försöker jämföra dem med allt i den där högen. Ett felfritt svänghjul till vår 49 skulle sitta bra. Och en sådan kåpa som ser ut som nya svänghjulskåpor (men inte är ett sådant). Och orginalkrom till en SS. Och luftburk till en GS 150. Och... Vi har säkert alla långa listor.Paka wrote:Har du fått några bilder? Det är ju rätt stor skillnad på värdet om det är hela GS-block, cylindrar och kanske äldre grejor än 53, än om det är en massa touring 57-62 resp. popolinomotorer.
Jag håller med Paka. Hahahahahahahahahahahaa!Paka wrote:Skummade förresten genom Vespaköpråden i Nostalgia och man tackar ju för meningen som löd ungefär "ju äldre desto billigare, eftersom de är så långsamma". Haha.
/P
Hade jag varit spekulant så hade jag absolut kört dit och inventerat.
/P
/P
vespaco wrote:Det är nog flera som är intresserade. Och precis som Paka säger så skulle ju en innehållsförteckning vara fantastiskt. Men det kanske just det som är omöjligt, ingen som mera vet. Det kommer att bli ett jättejobb att katalogisera allt det där. Bara föreställ er hur vi alla står i kö med gamla delar med och desperat försöker jämföra dem med allt i den där högen. Ett felfritt svänghjul till vår 49 skulle sitta bra. Och en sådan kåpa som ser ut som nya svänghjulskåpor (men inte är ett sådant). Och orginalkrom till en SS. Och luftburk till en GS 150. Och... Vi har säkert alla långa listor.Paka wrote:Har du fått några bilder? Det är ju rätt stor skillnad på värdet om det är hela GS-block, cylindrar och kanske äldre grejor än 53, än om det är en massa touring 57-62 resp. popolinomotorer.
Jag håller med Paka. Hahahahahahahahahahahaa!Paka wrote:Skummade förresten genom Vespaköpråden i Nostalgia och man tackar ju för meningen som löd ungefär "ju äldre desto billigare, eftersom de är så långsamma". Haha.
/P
Om jag hade bott i Sverige, hade jag säkert varit där redan. Semestern har redan gått så det är inte så mycket kvar att göra än att se hur det går. Och så har vi som sagt dåligt med förrådsplats. Den där högen behöver en rätt stor plats.
Det syns en motor framför högen på bilden. Ingen som känner igen den? Och styrhuvuden på andra bilder. Vilka modeller har fyrkantig mätare?
Det syns en motor framför högen på bilden. Ingen som känner igen den? Och styrhuvuden på andra bilder. Vilka modeller har fyrkantig mätare?
Nope, inga bilder... Inte ett ljud faktiskt. Vore jäkligt intressant att veta lite mer om vad det är för grejer. Jag har en Touring -57 själv och en Popolino -61 och jag tror som du att det finns en hel del till dom där. Får skicka en blänkare igen till och se om han svarar denna gång......Paka wrote:Har du fått några bilder? Det är ju rätt stor skillnad på värdet om det är hela GS-block, cylindrar och kanske äldre grejor än 53, än om det är en massa touring 57-62 resp. popolinomotorer. Skummade förresten genom Vespaköpråden i Nostalgia och man tackar ju för meningen som löd ungefär "ju äldre desto billigare, eftersom de är så långsamma". Haha.
/PSvennas wrote:Nej, men jag har begärt fler och bättre bilder.vespaco wrote:Någon som vet bakgrunden om den där reservdelshögen?
För info har jag lagt ett bud också, vi i klubben kanske inte behöver "iditobjuda" över varandra på grejerna...
Oh, helsike...23.000 kr för en Vespa 50 i högst mediokert bruksskick!?!?
Dessutom är den inte från 60-talet som den gode Allan tycks tro. Man borde ringa honom...
http://www.blocket.se/kalmar/Piaggio_Ve ... 841174.htm
Mvh
/ Fredrik


http://www.blocket.se/kalmar/Piaggio_Ve ... 841174.htm
Mvh
/ Fredrik
I det skicket är det i mitt tycke en nolla för mycket på prislappen.Woodstock wrote:Oh, helsike...23.000 kr för en Vespa 50 i högst mediokert bruksskick!?!?Dessutom är den inte från 60-talet som den gode Allan tycks tro. Man borde ringa honom...
![]()
http://www.blocket.se/kalmar/Piaggio_Ve ... 841174.htm
Mvh
/ Fredrik

Go classic, not plastic
Men en (eller två?) Messerschmitt-Vespor hade kanske varit nåt?
(edit: förlåt Augsburg-Vespor ska det vara, Messerschmitt slutade tillverka Vespor redan 1958.)

(edit: förlåt Augsburg-Vespor ska det vara, Messerschmitt slutade tillverka Vespor redan 1958.)

Last edited by Paka on Sun 08 Aug 2010, 19:08, edited 2 times in total.
En annan "60-talare", dessutom interessant då första smallframen kom -63..Martin O wrote:I det skicket är det i mitt tycke en nolla för mycket på prislappen.Woodstock wrote:Oh, helsike...23.000 kr för en Vespa 50 i högst mediokert bruksskick!?!?Dessutom är den inte från 60-talet som den gode Allan tycks tro. Man borde ringa honom...
![]()
http://www.blocket.se/kalmar/Piaggio_Ve ... 841174.htm
Mvh
/ Fredrik

http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_5 ... ?ca=11&w=3
http://en.wikipedia.org/wiki/Compulsive_hoarding


tysken wrote:...var nära.. Men frugan kom på mig när jag bläddrade vilt på blocket med mobilen i handen ...07:30 på morgonen.
':roll:'
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Apropos den där GS'n.....det här var nog intressant:
Försäljningen avbryts på grund av dåligt genomförd hemläxa hos säljarna, men återupptas i bättre ordnade former vid annat tillfälle. Vi tackar för alla trevliga samtal från intresserade entusiaster som hört av sig från Europas alla hörn. Vänliga hälsningar.
Försäljningen avbryts på grund av dåligt genomförd hemläxa hos säljarna, men återupptas i bättre ordnade former vid annat tillfälle. Vi tackar för alla trevliga samtal från intresserade entusiaster som hört av sig från Europas alla hörn. Vänliga hälsningar.
"Blech und Freude Rollerjungen"
"Hej!
Tack för ditt intresse och en trevlig konversation. Jag har avbrutit försäljningen eftersom jag insett att vi behöver göra vår hemläxa innan vi försöker igen. Jag har nu fått åtskilliga samtal från flera länder runt om i Europa och känner att detta blir för mycket för mig. Särskilt tack till dig och de som dig som ringt och, bara utifrån välvilja, ringt och sagt att inte sälja på de premisser som jag utgått ifrån. Jag har till och med fått samtal från Italien med samma budskap som du hade. Nu ska jag hämta mig ett tag, diskutera saken med familjen och sedan får vi se. Det kanske blir HD-kopian som får stå ute i vinter...
Hälsningar... "
Vi får väl se vart det slutar och om jag får reda på det när/om den kommer ut igen, men blir det inte helt galet så vill jag försöka rädda denna kvar i Svedala.
/m
Tack för ditt intresse och en trevlig konversation. Jag har avbrutit försäljningen eftersom jag insett att vi behöver göra vår hemläxa innan vi försöker igen. Jag har nu fått åtskilliga samtal från flera länder runt om i Europa och känner att detta blir för mycket för mig. Särskilt tack till dig och de som dig som ringt och, bara utifrån välvilja, ringt och sagt att inte sälja på de premisser som jag utgått ifrån. Jag har till och med fått samtal från Italien med samma budskap som du hade. Nu ska jag hämta mig ett tag, diskutera saken med familjen och sedan får vi se. Det kanske blir HD-kopian som får stå ute i vinter...
Hälsningar... "
Vi får väl se vart det slutar och om jag får reda på det när/om den kommer ut igen, men blir det inte helt galet så vill jag försöka rädda denna kvar i Svedala.
/m
15 papp tycker jag dock låter som ett ok pris i Sverige.
I Italien skulle den kanske vara värd ca €3.000 i det skick den är i idag, kring €5-6.000 topprenoverad, men med tanke på vad en sån renovering går loss på undrar jag om det är lönt att betala över €2.000 för en italienare.
Sedan är det även ett faktum att marknaden har svalnat av i Italien och det råder köparnas marknad för närvarande. Det ska även läggas till att många hoppar ett köp om inte scootern har sina "original-skyltar", d v s plåtskyltar med provinsbokstäverna kvar. Många jag talat med hävdar att "jag skulle inte köpa den (vespan/lambrettan samtalet handlat om) i vilket fall som helst eftersom den inte har originalskyltar, ja, om den inte var nästan gratis då förstås"....
I Italien skulle den kanske vara värd ca €3.000 i det skick den är i idag, kring €5-6.000 topprenoverad, men med tanke på vad en sån renovering går loss på undrar jag om det är lönt att betala över €2.000 för en italienare.
Sedan är det även ett faktum att marknaden har svalnat av i Italien och det råder köparnas marknad för närvarande. Det ska även läggas till att många hoppar ett köp om inte scootern har sina "original-skyltar", d v s plåtskyltar med provinsbokstäverna kvar. Många jag talat med hävdar att "jag skulle inte köpa den (vespan/lambrettan samtalet handlat om) i vilket fall som helst eftersom den inte har originalskyltar, ja, om den inte var nästan gratis då förstås"....