Cannonball GBG 2006

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Cannonball GBG 2006

Post by Havsbris »

Såg att hemsida och anmälningen är igång till årets cannonball i Göteborg. Gå in och anmäl er era sabla landkrabbor! Jag står redo med mina bröder vid min sida. Trimputtar och orginalister med låg soppaförbrukning, anse er UTMANADE :twisted:!!!! Handsken är kastad! Sist över mållinjen är en mes och måste bjuda OSS på bärs i baren!! :D :?

/Brigate Innocenti :twisted: :cry: :P
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Käre Havsbris, vilket språkbruk! Dessutom, för att glädja deltagarna har arrangörerna varje år hittat på nya oväntade inslag i Cannonball. I Skåne 2004 var det checkpoint gamble, i Stockholm 2005 var det lera och skogsstigar. Och du vet inte vad det blir i år men det vet jag för jag är med och arrangerar. Du kan bli överraskad :D

Men i övrigt har du självklart alldeles rätt. I år blir Cannonball minst lika bra som tidigare. Anmäl er pronto på http://www.cannonball.info.se/. 70 deltagare, sedan är det fullsatt.

/scooterdaddy
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

Nu börjar det ta mig tusan röra på sig. Bara en månad kvar till sistan anmälnings och inbetalningsdagen. Motor skall hängas av, cylinder portas, blås bytas, tank bytas....oh man va mycket mek det blir och fan va fort det ska gå. I och för sig 3 månader kvar till start men ändå! Man måste ju anmäla sig och planera nu annars får man ju inte vara med!

/Jonathan, otroligt sugen på att köra om [8] :twisted:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Så glad jag blir över ditt engagemang, käre Jonathan. Fast, med risk att bli tjatig, att köra rätt och tänka rätt är minst lika viktigt som att köra fort. Full fart åt fel håll vinner inga priser.

Att arrangera är MAKT.8)
/jens
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Just det käre havsbris, Det ända som gäller är full gas åt RÄTT håll, då vinner man!:D Helt korrekt käre Jens!

Tyvärr måste Jens, våran käraraste konkurrent utmed tävlingsväggrenen, vara med och arrangera iår, så vi får inte tillfället att köra ifrån honom.:(
Alltid ett sant nöje att ha med dig i tävlingslistan! Minns väl första året, i en väggren nära etappmålet Kristianstad, jag hade precis fått soppatorsk på Touringen och Du kom glatt vinkande förbi på T-maxen!
Förra året kämpade du mycket bra, med Hylandstyle S1:or runt om och blankvaxad Lammy tog du dig runt lervällingsskogen utan att köra omkull, och på bra tid. Dock inte så bra.. :D

Väl mött bland spårvagnar, Kållor & Ador, Västkustbris och välnypta orginalscooters!:twisted:

Full gas/ Ola Team Åhyddan cannonball winner 2004, 2005 och 2006

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Du glömmer att jag dessutom 2004 (på Lambrettan) blåste om er på slutrakan in mot Sösdala :D

Så jag är rätt nöjd med mitt facit mot Åhyddan i Cannonball såhärlångt:
* 2003 körde jag om er båda dagarna och hade dessutom bäst tid av alla, låt vara på en 500 cc T Max
* 2004 körde jag om er en gång
* och 2005 ledde Jonas D och jag efter första dagen fast tyvärr tog ni oss andra dagen

Cannonball är görskoj och det blir inte sämre i år, jag lovar.
/scoterdaddy 8)

scooterdaddy - gammal är äldst
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

undrar vem som hade bäst tid andra dagen på cannonball 2004? Själv körde jag ju upp mig från 13:e till 3:e under andra dagen inräknat en dikeskörning och en soppatorsk!? Då gick det fan åt rätt håll i alla fall.

Dessutom påpekade allas våran Bosse i ett svagt tillfälle att han inte trott det möjligt att få ett så bra resultat utan att egentligen hittat särskillt många kontroller under andra dagen på cannonball 2005. Det var återigen jag med full gas i lervällingen och återigen åt rätt håll!!!!

Om vi dessutom hittar checkpointsen i år får ni det ack så kämpigt mina hårfagra vänner. 17,5 lite i tanken gör ju sitt till också ;-)

Längtar efter att sopa banan med er......antingen dagstid eller nattetid/ Jonathan :twisted: :twisted: :twisted: [8]
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Fast man kan fråga sig varför ni låg på 13:e plats efter dag 1, medan Jonas (toppfart 95 km/h) och jag ledde :D För du menar väl 2005 och inte 2004, när du refererar till Bosse?
/jens
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

I första stycket reffererar jag till 2004 då jag inledde tävlingen med att bli av med mina team mates och tappa förgasaren ca 20 ggr tills jag slutligen gav upp och köpte en jättelång kylslang på en mack för att sedan med illa gång fyrtakta i mål.

2005 tror jag att vi låg 6:a efter första dagen och avslutade som 5:a andra dagen. :P
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Visst är det ohygligt spännande med 2-dagars tävlan! Förra året sladdade ju Jens & Jonas in på en fin 1:a placering om jag inte minns fel, dag ett alltså.. 2004 minns jag också som ett strapatsrikt år, Jonathan låg bra i tid när han plöstligt låg dåligt till i diket, men att det gick fort rådde det ingen tvekan om. Olof berättade att när han matade in tiderna för tema Åhyddan så trodde han det stod fel i datorn mellan vissa checkpoints, det kunde bara inte gå att köra så fort! Men efter dubelkoll så stämde det.. Vi körde väl lite för fort det året.. Minns att vi Klippte om Oscar N på T5 och Fredrik C på Imola, på ytterspår i en fin kurva, dom blev skaapligt paffa! Jänkaren var ju lite väl långt ute i ett dike också , men släppte aldrig gasen och kom upp helskinnad med ett jätteskutt och -DId you see THAT Oh Yeah MAN! att sen reservhjulsskyddet var bortskavt på min PX var mindre bagateller!

Ola B Linköping Cannonball winner 2004, 2005, 2006

jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Visst är Cannonball skoj :D
/jens
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Sådär ja, Nina har mejlbombat finska scooterlistan ang. Cannonball och pang så är det 7st finnar med. Nåja, dom brukar ju ha svårt att hitta dram till starten i tid så vi får väl se hur det går i själva tävlingsmomentet :D Hoppas nu bara att det finns en bastu vid basecampen så att dom inte blir helt vilsna!
Jahapp, då var det bara 2 måader kvar till start, och inte en enda scooter hel...
full gas / ola B Linköping

jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Snyggt jobbat Nina!
/jens
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

Fint jobbat Nina! Ditt arbete har bidragit till att det är fler Finnar än icke arrangörer från scooter staden Göteborg. Det är även fler stockholomare än göteborgare. Vad har hänt med göteborgarna!? :x
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Har du inte märkt det Jonathan? Nativiteten bland Göteborgs scooterister har gjort att det numera körs mer barnvagn än scooter. Trevligt i sig men förödande för det göteborgska deltagandet i CB.

Ansvaret vilar tungt på era axlar :D
/jens
Nina
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nina »

Fint att jag kunde hjälpa. Finska scooterister har this thing called sisu, dom flesta ska börja med att köra scooter från Stockholm till basecamp! Istället jag som bor nu här i Sverige, ska åka bil..:wink:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Men, Nina, vad betyder Tytöt?

Din icke finsktalande men nyfikne vän
/jens
Nina
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nina »

Det är jag det är Nanna det är Anu; flickor!
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Oooh! Borde ha gissat det :D
/jens
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

Då var dj's spikade till cannonball!

Olof samt Mamba kommer sprida skånsk kärlek. Herr Gavelin kommer leverera dängor från mellersta Sverige medan jagsjälv skall försöka göra allt för att hålla jämna steg! Dessutom skall ingen mindre än Rolf Axel leverera ett sett av ganska oavvägd icke scooterrelaterad dansmusik under ett set på lördagen.

På fredagen är det open decks som gäller. Vill ngn spela så är de välkomna att göra så. Plocka med några dängor och sedan är det bara att köra på! Ska bli kul att se er alla!!!

/Jonathan /Brigate Innocenti
Häxring
Drömmare
Drömmare

Post by Häxring »

Jag säger bara regndäck/regnställ det är hur man vinner årets Cannoball! Även i år går nog vinsten till Linköping. Dock ej Åhyddan utan Team Pickhult lag 1:twisted:
Jag sätter min högra backspegel på det.
Hur som helst kommer vi ha Kanonballt mellan regnskurarna.

Kör så det ryker! tvåtakt
ts1
Nybörjare
Nybörjare

Post by ts1 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Häxring</i>
<br />Jag säger bara regndäck/regnställ det är hur man vinner årets Cannoball! Även i år går nog vinsten till Linköping. Dock ej Åhyddan utan Team Pickhult lag 1:twisted:
Jag sätter min högra backspegel på det.
Hur som helst kommer vi ha Kanonballt mellan regnskurarna.

Kör så det ryker! tvåtakt
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Well, se upp i högra backspegeln, bered er på att bli omkörda!:twisted:
Snabba hälsningar Scuderia Calzone

lunatic - kan det bli mer galet?
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Liten mekfråga såhär inför cannonball:

Har monterat 100/90-10" fram på min Cannonballtouring, men däcket når inte ner till vägen vid gaspådrag, Dock så avtar det hela lite lätt när man skickar i 4:ans växel, finns det däck med högre profil så det når ner till vägbanan eller räcker det med att justera ned lustgasen?

Snart överst på en prispall nära er //Ola B - Linköping
Team Åhyddan, cannonballwinner 2004-2005-2006 8)

jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Det borde väl hjälpa om du monterar en rejäl blytacka någonstans förut? Vill minnas att du använt den metoden förut.

Annars lär du förr eller senare hamna i ett av Västsveriges djupa diken och dem ska vi inte kontaminera :D
/jens
the man who knows
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

...men tricket med brunnslocket som du körde med på räjsingen var väl inget vidare va ola?

Själv har jag förberett mig genom att just nu sno en hylla i postfacket på jobbet som verkar bli ett fin fin karthållare. Om jag inte dykter upp beror det på att vakten upptäcker mig och jag får tillbringa helgen i finkan ....

/H
Post Reply