Har tidigare aldrig kört en Vespa, så jag behöver få svar på en del kanske väldigt korkade frågor, som jag hoppas att ni kan svara på..
När jag var och hämtade den hos den förra ägaren startade den utan problem (2:a kicken), den går däremot inte på nån tomgång, utan dör så fort man släpper gasen. Hur åtgärdar man detta? Jag är ingen höjdare på motorer..

När jag väl hade fått hem den startade den på 1:a kicken, jag körde en runda och den gick bra. När jag sedan stannade och hade den avstängd i ungefär 5min, så skulle jag starta den igen.. det gick inget vidare, jag kickade och kickade, den höll på att starta men ville inte "gå hela vägen". Vad kan det bero på?
Jag provade sedan att springa igång den, och efter en liten bit så startade den och gick som en klocka igen. Men åter igen så återkommer problemet att den inte vill starta på kicken efter att jag kört en runda..
Eftersom jag aldrig har kört en Vespa tidigare, inte någon scooter för den delen, så undrar jag om själva Vespan ska vobbla en aning? Kanske en väldigt dum fråga, men jag har ju inte en aning om hur väghållningen är på dessa gamla maskiner. Är det nått galet med just min skönhet? Eller är det helt enkelt så det ska vara?
Ursäkta ett långt inlägg och dumma frågor, men frågar man inte så lär man sig ju inget, hehe.
Må väl!
/Aron