Scooterns Dag 2010
-
- Dekaltrimmare
Scooterns Dag 2010
När blir Scooterns Dag i år?? Nån som vet för i kalendern kan jag inte se något... Tider & program så vi på andra sidan Östersjön kan börja planera lite... 

PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare
Jag är helt grön i scootrarnas värld. Frågan är ju om jag ens har en. Den är alltså inte från Europa utan från Långtbortistan. Viss metall kan man ana men mycket plast är det. Grön som ägaren;-) och med en avundsjuk flört mot smyckade riktiga scootrar har den krombågar runt om.
Scooterns dag nu på lördag är det väl så att på 100 scootrar går det 120 riktiga av plåt. Minst. Kan man ändå glida in där med en plastbakelse och vara med eller ska jag hellre hålla mig till åskådarleden?
Ärligt, jag har aldrig varit där och kan inte koderna så ge mig en hint om jag passar in eller inte. Och, jag tar inte illa upp om ni säger att det är plåt som gäller.
(Dessutom är det inte helt säkert att tiden räcker för en scooter-sväng, men än så länge är jag tidsoptimist)
Scooterns dag nu på lördag är det väl så att på 100 scootrar går det 120 riktiga av plåt. Minst. Kan man ändå glida in där med en plastbakelse och vara med eller ska jag hellre hålla mig till åskådarleden?
Ärligt, jag har aldrig varit där och kan inte koderna så ge mig en hint om jag passar in eller inte. Och, jag tar inte illa upp om ni säger att det är plåt som gäller.
(Dessutom är det inte helt säkert att tiden räcker för en scooter-sväng, men än så länge är jag tidsoptimist)
Vill tacka alla för en trevlig dag i scooterns tecken, bra arrangemang och bättre plats än förra året vilket de flesta verkade vara överens om. Efter en liten stund bjöds det även på strålande solsken och lagom ljummen hösttemperatur.
Extra festligt att man lyckades ta hem gymkhanan med en automatscooter i år och nu har jag ett fint vandringspris att förvalta
Extra festligt att man lyckades ta hem gymkhanan med en automatscooter i år och nu har jag ett fint vandringspris att förvalta

Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
-
- Dekaltrimmare
Instämmer om att det var ett trevligt arrangemang, bra val av ställe. Men... borde inte fler komma på en sån här kul grej?marre wrote:Vill tacka alla för en trevlig dag i scooterns tecken, bra arrangemang och bättre plats än förra året vilket de flesta verkade vara överens om. Efter en liten stund bjöds det även på strålande solsken och lagom ljummen hösttemperatur.
Och Marre, att du hade en pigg plastautomatscooter var nog ingen nackdel för dig... Grattis i alla fall & bra kört!
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
Instämmer i lovorden. Väl arrangerat och väldigt trevligt, görbra helt enkelt. Och att få parkera sin lånade Lambretta DL200 i entrén till Café Opera var coolt
Och instämmer i förvåningen att vi var såpass få, trots gäster från Gotland, Lund och Göteborg. Förra året var vi nog nästan dubbelt så många. Är Stockholms scooterister bortskämda med bra arrangemang? Men trevliga är ni
/jens
gäst från Göteborg

Och instämmer i förvåningen att vi var såpass få, trots gäster från Gotland, Lund och Göteborg. Förra året var vi nog nästan dubbelt så många. Är Stockholms scooterister bortskämda med bra arrangemang? Men trevliga är ni

/jens
gäst från Göteborg
scooterdaddy - gammal är äldst