Demontera styrkrona Innova?

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
marst060
Nybörjare
Nybörjare

Demontera styrkrona Innova?

Post by marst060 »

Hej,

Efter stöldförsöket igår så ficka jag loss tändningslåset med en del våld. För att skruva dit det nya krävs dock att styrkronan kommer av.

Är det bara att ta en stor nyckel och skruva loss, lyfta bort?

Eller sitter det en massa lager och hemskheter som kan hamna fel eller trilla loss om jag börja skruva i det där?

Edit:

Glömde mäta när jag hade den framme, någon som vet storleken på muttern? Måste köpa nyckel som passar.

Edit 2: Edit 2:

Vetefan om det är styrkronan jag menar egentligen. Det räcker inte att skruva loss och lyfta av själva styret, utan själva axeln som går mot däcket är ju ivägen. Men det ser ut som att det går att skruva bort en del av den
Blå Scooter
Nybörjare
Nybörjare

Post by Blå Scooter »

Om det är mycket som är trasigt så är det kanske lönt att beställa delar från England.

Det "skrotas" / demonteras en hel del Innovor där. Finns massor av delar på www.ebay.co.uk.
Jesper L
marst060
Nybörjare
Nybörjare

Post by marst060 »

Blå Scooter wrote:Om det är mycket som är trasigt så är det kanske lönt att beställa delar från England.

Det "skrotas" / demonteras en hel del Innovor där. Finns massor av delar på www.ebay.co.uk.
Är som tur var bara tändlåset som är paj.

Kollade på ebay och massa andra brittiska siter men hittade inget som passade. Ska ju vara fyra kbalar till våra innovor, de som jag hittade i GB har bara två.
Blå Scooter
Nybörjare
Nybörjare

Post by Blå Scooter »

Aj då, blir att dyrköpa i Sverige...
Jesper L
marst060
Nybörjare
Nybörjare

Post by marst060 »

Hittar många såna här:

http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VISION-MET- ... 5d22b2765e

Det ser väldigt, väldigt mycket ut som den jag tog bort. Kan det vara samma? Har aldrig hört om Honda Vision?
Post Reply