Vi tog en kvällstur mot Sjöbo igår och kunde inte låta bli att ta oss ett dopp i Sövdesjön på väg hem, som för övrigt blev en besvärlig hemresa p g a en trilskande förgasare på Popolinon och elfel på Primaveran - men hem kom vi till slut! Primaveran klarade dessutom ombesiktningen idag, så nu rullar hon förhoppningsvis i två år till...
Dagens och dagens...
Bilden togs i mitten av juni när jag tvingade familjen till ett besök på Piaggiomuseet i Pontedera under en Italien-semester (undrar varför det var så nära till Pontedera?). Bilden på mig tagen av äldste sonen A utanför "mönsterområdet" som Enrico Piaggio lät bygga för arbetarna.
Vackrare vattentorn har man inte sett!
Klart man ställer upp, Moorflax!
Mina två yngsta imponerades av denna PX:
Racer inne på museet:
Många modeller finns det:
Skön lirare i Pisa:
Grannen där vi hyrde hade en 50 Special från 1970-talet. Startade inte...
Ikväll blev jag klar med min Vespa 50 som har erhållit välbehövlig första hjälpen för att kunna andas litet bättre: en s k "italiensk vev" och Polini 50-cylinder (med matchande blockportning) samt nya tiotumshjul. Var bara tvungen att ta en provtur trots ihållande regn...
Woodstock wrote:Ikväll blev jag klar med min Vespa 50 som har erhållit välbehövlig första hjälpen för att kunna andas litet bättre: en s k "italiensk vev" och Polini 50-cylinder (med matchande blockportning) samt nya tiotumshjul. Var bara tvungen att ta en provtur trots ihållande regn...
Mvh
/ Fredrik
Den där ser ju riktigt trevlig ut! *Tummen upp*
Jag tycker det ser ut som framdäcket är monterat mot rotationsriktningen.
...efter minst 20år i en lada: första rideout går mot Slussens OKQ8.
Med 98 oktan i tanken och lite extra olja snurrar den som en katt...
Kanske har det med vespatronic'n att göra
- Tack Paka för hjälpen!!!
tysken wrote:...efter minst 20år i en lada: första rideout går mot Slussens OKQ8.
Med 98 oktan i tanken och lite extra olja snurrar den som en katt...
Kanske har det med vespatronic'n att göra
- Tack Paka för hjälpen!!!
Den där såg jag ju susa förbi när jag väntade på bussen vid tjärhovsplan. Såg stilfult ut.
Tack!
Var min allra första tur. Kändes alldeles speciellt - jag visste ju inte om jag skulle behöva putta hem den igen. Men motorn klarade mina 100kg galant Nu blir det reg besiktning...