Separation

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Separation

Post by victor »

På grund av jobb i England kommer jag nog tyvärr att skiljas från min kära 250 GTs, som trognare än en hund tjänat mig under de senaste tre åren, aldrig utan någon som helst problem eller tvekan.

Francesca, som hon heter, har inte bara tagit mig till och från jobb, fester och stormarknader här i Rom har hon även troget tagit mig till och från mods- och scooteristträffar i hela centralitalien samt på semester runt Corsica...

Som det är just nu står jag i valet och kvalet om jag ska skeppa över henne till London eller inte, vilket inte kostar så himla mycket, eller om jag ska klippa banden, ta ett tårfyllt avsked och sälja henne till en god vän till mig här i Rom.... ;(

Det hela känns mycket tungt...

Image
<3 Francesca
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

ta med dig Francesca!
säger jag.
Fast du kan väll köra den själv till england istället för att skeppa den.
Sen tycker jag inte du ska göra henne engelsk...när du väl är där.
//Michaele
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Micool1972 wrote:ta med dig Francesca!
säger jag.
Fast du kan väll köra den själv till england istället för att skeppa den.
Sen tycker jag inte du ska göra henne engelsk...när du väl är där.
//Michaele
Jo, tanken har ju slagit mig :)

Enda anledningen att göra henne engelsk skulle väl eventuellt vara försäkringskostnader, som säkerligen är lägre där än i Italien.

Dock, italienska skyltar borgar ju för fri parkering (de har tydligen värre MC-parkeringsproblem i London än vi har i Sverige) och allehanda violations av trafikregler när den svenske napoletanen anländer till drottningens förlovade stad...

Dock har jag ju även tänkt skicka ner ett par scootrar "d'epoca" som står och hänger i garaget i Sverige, och i slutänden handlar det ju i så fall om:

* Kommer jag nånsin köra Vespa till jobbet i London (utanför Waterloo station)?
* Kommer jag ha behov av henne för shopping? (köra till klubbar och liknande lär ju vara uteslutet, skulle tro att den engelska polisen har samma rigorösa alkoholmentalitet som den svenska)
* Faller de två första bort återstår bara semesterkörning (eftersom scooterträffar kommer besökas på SS180/TV175), vilket inom England helt kan räknas bort m t p vädret...

Ev skulle hon kunna få stanna i garaget i Italien för framtida weekendtrippar...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Förr sades det att en sjöman hade en mö väntande i varje hamn, du kunde ha en väntande Vespa i varje land, skulle ju vara väldigt snoffsigt! :D
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

vespaco wrote:Förr sades det att en sjöman hade en mö väntande i varje hamn, du kunde ha en väntande Vespa i varje land, skulle ju vara väldigt snoffsigt! :D
:D

Hittade just T5 Classic edition som endast såldes i England; skulle ju kunna vara ett trevligt fordon för att åka och shoppa :)

Begagnade moderna vespor kostar ju sedan inte nånting i England :O
Post Reply