Driftproblem efter trimm på V50.

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Häxring
Drömmare
Drömmare

Driftproblem efter trimm på V50.

Post by Häxring »

För första gången skruvar jag vespa i djupet. Alltså motorrenovering & trimmning. Först kolla jag Emscooter, men jag bestämde mig för att jag ville ha mer än deras 75cc kitt.
Alltså valde jag Sip & följande delar: "vilka säkert inte är optimala ihop"
Racing cylinder Malossoi 112cc. Art nr 31538200
Crankchaft:45061500, Carburetor kit: 16107110
Sedan har jag bytt utväxling,koppling alla lager packboxar packningar.
Jag har fått den att starta men ingen styrka finns. detta var direkt efter renoveringen sedan har jag försökt finjustera vilket har resulterat till att skiten inte ens vill starta med startgas:( "finsgnista kommer" på cirkus rätt ställe.
Pilen på kolven är mot utblås rätt antar jag:?:
Har Portat blocket lite.
<b>Finns det att få tag i reedventilsinsug till denna cylinder??? </b>

Åka trimmat är som att ta ryssfemmor!!!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><b>Finns det att få tag i reedventilsinsug till denna cylinder??? </b><hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Är det inte det du har :?:

Annars kanske denna skulle passa bra: 21501160
Häxring
Drömmare
Drömmare

Post by Häxring »

Tack för snabbt svar, Oj då calle, jag har gett dig fel info. men jag skrev av följesedeln från sip. förgasarsatsen är inte alls den som jag skrev.
Passar 21501160 på min cylinder. Har för mig att förgasaren är större än 19 mm. passar några gummiövergångar eller hur gör man.
Min andra fråga var pilen i topp på kolven, ska vara mot utblås?

Åka trimmat är som att ta ryssfemmor!!!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Passar 21501160 på min cylinder.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Yes! (eller i allafall till motorblocket)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Har för mig att förgasaren är större än 19 mm. passar några gummiövergångar eller hur gör man.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det insuget är för 19mm, men om du har större gasare så skaffar du insug till den storleken på gasare helt enkelt... vad har du för storlek på gasare?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Min andra fråga var pilen i topp på kolven, ska vara mot utblås?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja.
Post Reply