Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Har sent omsider kommit mig för att ladda upp några foton från det fantastiska Mondo Job i Örebro här om helgen. Här synes Team Blacksmiths två Lambrettor (en hel, en inte fullt så hel vid fotoögonblicket - gissa vilken som är vilken

Lite fler bilder finns här.
Lambretta Silver Special -66 (Silverpilen)
Lambretta TV175 -60 (Röda faran)
Vespa Touring -60 (Originalar'n)
Vespa Touring -60 (Råttan)
Scooter drive thru
Jag var på Cypern för några veckor sedan. Där körs det ju nästan bara plastscootrar men det var ändå kul att se nedanstående drive thru på en lokal McDonalds.

GT200 '07
Touring '60
Touring '60
Insåg just att det inte postats en enda bild från Lambretta Club Sthlms tur till Åland här! Lika bra jag gör det då...

Slänger även med en bonusbild på den trevliga utsikten från baksätet i söndags då vi for till Bollebygd för att hämta hem en PX och nyblivne scooteristen tillika Blacksmiths-medlemmen Nisse. Välkommen, Nisse!

Slänger även med en bonusbild på den trevliga utsikten från baksätet i söndags då vi for till Bollebygd för att hämta hem en PX och nyblivne scooteristen tillika Blacksmiths-medlemmen Nisse. Välkommen, Nisse!

Lambretta Silver Special -66 (Silverpilen)
-
- Drömmare
snyggt!kejj wrote:http://img42.imageshack.us/img42/6626/imageesc.jpg
Eminent mätarställning!
Aphrodite's child 1972?
Federico
Två kompisar......

V50L 1970 renovering avslutad, bilder nedan!
https://cid-928865de66d467da.skydrive.live.com/browse.aspx/Vespa50
https://cid-928865de66d467da.skydrive.live.com/browse.aspx/Vespa50
Hmm, det här är sådant som man inte borde prata högt om, det förstör ens anseende och image, men i allafall...jag och tre manliga (!) vänner beslöt oss för att åka en runda till Gekås i Ullared häromdagen...
Nåja, hursomhelst gjorde vi det och efter någon timmes trängsel inne på Gekås blev vi ytterst glada när vi upptäckte att det finns ett nyöppnat motormuseum där man visar ett hundratal fordon ur Gekås grundare Göran Karlssons bilsamling.
Det första som möter besökarna på museét är denna fint renoverade Vespa Primavera 125 från 1969:

Förresten, hur kan det komma sig att namnet "Popolino" hänger sig kvar i tid och otid, bl a i registreringsbeviset? Göran Karlssons motormuseum är inget undantag - var rejält sugen att skriva "Primavera" på skylten:

Ett av mina fynd (förutom ett 10-pack Snickers för 20 spänn!) var dessa jeansen med det sköna varumärkesnamnet "Descrete". Trots att jag inte har anammat särskilt mycket av scooterkulturens klädmode, kände jag mig ändå tvungen att köpa dessa jeans - till det facila priset av 129 pengar - som har en scootertarget (eller heter det modstarget?) som symbol både i logotypen och broderat på backfickan:

Detta med att vi pågar åkte till Gekås stannar här, va? Likaså att jag får köpa jeans som har fler tum i midjan än i längden? Tycker inte det är särskilt många år sedan det var tvärtom...tiderna förändras!
Mvh
/ Fredrik

Det första som möter besökarna på museét är denna fint renoverade Vespa Primavera 125 från 1969:

Förresten, hur kan det komma sig att namnet "Popolino" hänger sig kvar i tid och otid, bl a i registreringsbeviset? Göran Karlssons motormuseum är inget undantag - var rejält sugen att skriva "Primavera" på skylten:

Ett av mina fynd (förutom ett 10-pack Snickers för 20 spänn!) var dessa jeansen med det sköna varumärkesnamnet "Descrete". Trots att jag inte har anammat särskilt mycket av scooterkulturens klädmode, kände jag mig ändå tvungen att köpa dessa jeans - till det facila priset av 129 pengar - som har en scootertarget (eller heter det modstarget?) som symbol både i logotypen och broderat på backfickan:

Detta med att vi pågar åkte till Gekås stannar här, va? Likaså att jag får köpa jeans som har fler tum i midjan än i längden? Tycker inte det är särskilt många år sedan det var tvärtom...tiderna förändras!

Mvh
/ Fredrik
- Micool1972
- Entusiast