Hej, en nybörjare här!
Blev i onsdags ägare till min första fullt (hyfsat) fungerande Vespa Sprint -69 (med ett lite eftersatt yttre) som jag hade tänkt njuta av och långsamt men säkert göra riktigt fin!
Jag åkte någon härlig kilometer, bytte olja, åkte några härliga mil och allt fungerade fint. tog loss luftfiltret och rengjorde det, kickade ett par gånger och så rasade min värld...
Kicken har fastnat! Allt har fastnat!! Det är helt stumt, vare sig jag kopplar ur eller inte. Oljan som jag tömde ur var helt svart, och jag har bytt den igen. Har det något med den att göra?
Är det någon som har några tips på var jag ska börja? Är det bara att riva hela härligheten? Bra start på scooterlivet!
mvh/
Petter
Har Sprinten skurit?!? Hjälp!
-
- Mästare
Var är det kolven sitter fast? Går den att ricka på eller sitter den fast i övre lagert?
Det kan vara skurna ramlager, havererad koppling eller så har mellantransmissionen delat sig - tyvärr sådant som händer
mvh/HB
Det kan vara skurna ramlager, havererad koppling eller så har mellantransmissionen delat sig - tyvärr sådant som händer
mvh/HB
Diamant wrote:Ok, cylindern är loss. Kolv och cylinder ser helt OK ut. Kolven sitter dock som sten i ett ganska lågt läge...
Vad är nästa steg, var kan det ha skitit sig?
/Petter