Sett på Blocket
"Brudmagneten som garanterar ett ligg"
Hahah, det var en skön annons. Synd att det inte var en vespa.
http://www.blocket.se/ostergotland/Brud ... ?ca=15&w=3
Hahah, det var en skön annons. Synd att det inte var en vespa.

http://www.blocket.se/ostergotland/Brud ... ?ca=15&w=3
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
Måste invända mot dina båda påståenden. Elit 59 är inte alls särskilt vanlig i Sverige, du kanske tänker på Popolino? Och själv tycker jag att 8-tumshjul är både praktiska och sköna.
/P
/P
victor wrote:steek wrote:Mailade säljaren idag men den var såld. Och inte till mig.
Vet inte om det var ett ok objekt? Vad tror ni? Är ny i "branchen"
Den låg kvar länge på blocket eftersom det dels är en vanlig modell i Sverige, och dels eftersom den har 8" hjul som inte är så där väldigt jättepraktiskt.
Summa summarum rätt pris för en fin och trevlig scooter
[/quote]Paka wrote:Måste invända mot dina båda påståenden. Elit 59 är inte alls särskilt vanlig i Sverige, du kanske tänker på Popolino? Och själv tycker jag att 8-tumshjul är både praktiska och sköna.
/P
Summa summarum rätt pris för en fin och trevlig scooter
Hallå Paka,
Jag trodde det var en Touring

Hur som helst, slutsatsen rätt pris för en fin scooter är ju bara ännu mer korrekt i så fall

Tack för dagens asgarvIkonen wrote:"Brudmagneten som garanterar ett ligg"
Hahah, det var en skön annons. Synd att det inte var en vespa.![]()
http://www.blocket.se/ostergotland/Brud ... ?ca=15&w=3

Go classic, not plastic
[quote="Paka"Och själv tycker jag att 8-tumshjul är både praktiska och sköna.
/P[/quote]
jag gillar också 8", kan inte påstå att det är sämre än 10"
man kan däremot inte jämföra med Vespa 50:s 9" hjul, där däcken har en lägre profil och är smala. Ett sådant 9" däck har mindre ytterdiameter än ett 8".
/P[/quote]
jag gillar också 8", kan inte påstå att det är sämre än 10"
man kan däremot inte jämföra med Vespa 50:s 9" hjul, där däcken har en lägre profil och är smala. Ett sådant 9" däck har mindre ytterdiameter än ett 8".
Federico
ot: 8" Hjul är bevisat lika snabba som 10" . Har blivit snuvad på cannonballsegern EN enda gång, av ett lag där fartdåren nr 1 lade
ner en blåtrimmad bajaj 8" med gnistregn över hela skåne, körd till galant seger och nesligt nederlag av alla andra i startlistan som körde med 10" eller mer.

Elit är en skön modell som man inte ser alltför ofta. Har dock en på behagligt nära avstånd i mitt garage hos garagegrannen, känns bra!
ner en blåtrimmad bajaj 8" med gnistregn över hela skåne, körd till galant seger och nesligt nederlag av alla andra i startlistan som körde med 10" eller mer.

Elit är en skön modell som man inte ser alltför ofta. Har dock en på behagligt nära avstånd i mitt garage hos garagegrannen, känns bra!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Samma här Viktor!
Jag var bara tvungen att åka och kolla på den efter att ha ganska mycket med en Vespa från Thailand tidigare som var mest skrot i motorn.
Denna gången blev jag lite förvånad, den var inte bara snygg, den gick bra också. Startade på första kicken och gick mjukt och fint. Inget skrammel eller glapp vad jag kunde hitta.
Utan att ha rivit isär motorn så tycks den vara minst lika bra renoverad som en som är fixad här hemma.
Verkar som renoveringarna skiljer sig avsevärt mellan firmorna där borta, blev lite köpsugen men min fru lär inte släppa in en 2 hjuling till.
Och pengar... nja, det har jag inga!
Jag var bara tvungen att åka och kolla på den efter att ha ganska mycket med en Vespa från Thailand tidigare som var mest skrot i motorn.
Denna gången blev jag lite förvånad, den var inte bara snygg, den gick bra också. Startade på första kicken och gick mjukt och fint. Inget skrammel eller glapp vad jag kunde hitta.
Utan att ha rivit isär motorn så tycks den vara minst lika bra renoverad som en som är fixad här hemma.
Verkar som renoveringarna skiljer sig avsevärt mellan firmorna där borta, blev lite köpsugen men min fru lär inte släppa in en 2 hjuling till.
Och pengar... nja, det har jag inga!
- Micool1972
- Entusiast
- Posts: 192
- Joined: Sun 03 Jun 2007, 09:32
- Location: Lund Sweden
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
På papperet så kan det nog vara så ( och jag är långt ifrån expert på detaljer när det gäller utseende, tyvärr) men som vi alla vet så är asien marknaden lite udda, dock så får jag nog tillstå att det är en helt ok renovering.
Vad avser plastmatan så tänkte jag inte ens på det. Jag är nog mer för mekanik än för de detaljerna.
För övrigt tycker jag den är snygg och den gick ju bra, men det finns säkert saker som jag missat då det gäller detaljer i utseende.
Och om det är en äkta GS?????
Vad avser plastmatan så tänkte jag inte ens på det. Jag är nog mer för mekanik än för de detaljerna.
För övrigt tycker jag den är snygg och den gick ju bra, men det finns säkert saker som jag missat då det gäller detaljer i utseende.
Och om det är en äkta GS?????
Neppe en GS.
Har ikke GS samme forgaffel som SS, dvs integrert fjær og demper?
Og så står det jo "Vespa 150" på skjoldet...
Og sideboblene er vel alt for "små" til å være GS?
Og hvor er GS-tanken?
Bare mine tanker...
Har ikke GS samme forgaffel som SS, dvs integrert fjær og demper?
Og så står det jo "Vespa 150" på skjoldet...

Og sideboblene er vel alt for "små" til å være GS?
Og hvor er GS-tanken?
Bare mine tanker...
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Har ni sett den här:
http://www.tradera.com/Vespa-i-daligt-s ... _113561102
Om nån tycker den behöver en till Popolino så är den ju billig i skrivande stund...
http://www.tradera.com/Vespa-i-daligt-s ... _113561102
Om nån tycker den behöver en till Popolino så är den ju billig i skrivande stund...
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Sidovagn 10"
I o f sig på franska blocket, men priset är ju bra:

http://www.leboncoin.fr/motos/119411828.htm?ca=14_s
I o f sig på franska blocket, men priset är ju bra:

http://www.leboncoin.fr/motos/119411828.htm?ca=14_s
vespa 50 tal?tveksamt.....
http://www.blocket.se/halland/Vespa__50 ... ?ca=10&w=3
mera 80-tal tycker jag ialla fall
http://www.blocket.se/halland/Vespa__50 ... ?ca=10&w=3
mera 80-tal tycker jag ialla fall
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Snarare sjuttiotal va? Den har ju inte facket i kåpan, det är väl de tidigare som har eller minns jag fel?
/G
/G
blizzy wrote:vespa 50 tal?tveksamt.....
http://www.blocket.se/halland/Vespa__50 ... ?ca=10&w=3
mera 80-tal tycker jag ialla fall
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Vespa ss supersport -67
Motor.n är en Rally 180cc -68
Bes, -08 sedan ej körd pga tändnings problem
Ett bra objekt...
Pris 5,500 eller högstbjudande.
(maila ej - lånad mail)
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_ss ... ?ca=11&w=3
Motor.n är en Rally 180cc -68
Bes, -08 sedan ej körd pga tändnings problem
Ett bra objekt...
Pris 5,500 eller högstbjudande.
(maila ej - lånad mail)
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_ss ... ?ca=11&w=3
Den lär inte sluta på 5.500... Varför är det förresten så många på Blocket som lånar mail när de lägger ut annons? Vem idag har inte en egen mail eller kan lätt skaffa en?Vespa ss supersport -67
Motor.n är en Rally 180cc -68
Bes, -08 sedan ej körd pga tändnings problem
Ett bra objekt...
Pris 5,500 eller högstbjudande.
(maila ej - lånad mail)
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Kanske dom har mail, men vill undvika att svara på långa anonyma brev från nån som ändå inte kommer att köpa.LIJ wrote:Varför är det förresten så många på Blocket som lånar mail när de lägger ut annons? Vem idag har inte en egen mail eller kan lätt skaffa en?
Dessutom går telefonkontakt snabbare o ger en bättre kontakt.

Anar väl att det ligger till så. Men vad är det för fel med att helt enkelt skriva att man inte kommer svara på mail. Det är ju svårt att gå på lögnen att en kille med mobilnummer inte har mail...Kanske dom har mail, men vill undvika att svara på långa anonyma brev från nån som ändå inte kommer att köpa.
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Sjukt störigt faktiskt. Speciellt som du måste godkänna annonsen via mail innan den går lajv...LIJ wrote:Anar väl att det ligger till så. Men vad är det för fel med att helt enkelt skriva att man inte kommer svara på mail. Det är ju svårt att gå på lögnen att en kille med mobilnummer inte har mail...Kanske dom har mail, men vill undvika att svara på långa anonyma brev från nån som ändå inte kommer att köpa.