Hej!
jag har börjat att renovera motorn på min pärla en tv 175 serie II. Men jag har nu kört fast lite, jag ska byta hela vevstaken komplett samtidigt passar jag på att byta lager (Rullager lager svänghjul sidan) och även den på andra sidan.
PROBLEMET ÄR.
jag har skruvat loss allt men får inte ut dem, behöver lite tipps. Man vill ju inte ha i sönder något. tacksam för hjälp.
/D
Stött på ett problem!! (få ut lager TV 175)
Hej,
rullagret i svänghjulshuset (magflange) värm svänghjulshuset tills lagret ramlar ut, ibland kan man behöva knacka svänghjulshuset mot träbit eller liknande för att lagret skall börja röra på sig. Om du har en elplatta är det bara sätta svänghjulshuset på den och vänta (se till att sambo/fru/flickvän/mamma inte är hemma bara...)
Högra ramlagret, värm rejält runt om och knacka försiktigt ut detsamma.
Lagerbanan som sitter kvar på veven, skaffa två slangklämmor som passar på tätytorna. Vinkelslipa försiktigt ner och spräck lagarbanan
rullagret i svänghjulshuset (magflange) värm svänghjulshuset tills lagret ramlar ut, ibland kan man behöva knacka svänghjulshuset mot träbit eller liknande för att lagret skall börja röra på sig. Om du har en elplatta är det bara sätta svänghjulshuset på den och vänta (se till att sambo/fru/flickvän/mamma inte är hemma bara...)
Högra ramlagret, värm rejält runt om och knacka försiktigt ut detsamma.
Lagerbanan som sitter kvar på veven, skaffa två slangklämmor som passar på tätytorna. Vinkelslipa försiktigt ner och spräck lagarbanan
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra