I alla fall, motorn revs, alla lager byttes - för att lära sig tänkte jag. Packningar också förstås, ny koppling, kolvringar. Veven bytt till italiensk standard + förgasarfix, men i övrigt original. Struntade i primärdrevet så länge. Tänkte testa större hjul enbart. Efter att ha rivit sin första motor sent i livet, pillat isär allt, plockat ihop och fått den att starta på tredje kicken, ville jag liksom aldrig stänga av den. Blåröken och hostan i källaren satte dock stopp. Snurran ser ut så här nu - och verkar gå som en klocka (men bara kört i stödet på bilden).

Jag renoverar för att det är kul. Så ibland blir man lite bekväm. Lämnade in ramen för blästring. Ett bra jobb, men resultaten en riktig rysare. Hur kul är det här...

Stjärnhimmel:

Fick klura lite så man inte tappar referenser när man börjar skära bort. Sen började jag kapa. Kolla fästet för dämparen. Den satt nog mer på vilja än plåt.

Första biten klar - innerskärm vänster bak. Sedan blir det två bitar till i övre hjulhuset och halva bakre väggen. Gör denna i två delar för att inte tappa bort referenspunkterna. När det är klart kan man börja ta de knepiga partiet bakom tanken och bakskärmen.

Fortsättning följer...
PS: Behöver lite glada tillrop